کربی: بایدن همچنان به دیپلماسی اعتقاد دارد


کربی: بایدن همچنان به دیپلماسی اعتقاد دارد

یک مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد رئیس جمهور آمریکا همچنان به دیپلماسی باور دارد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی مدعی شد: ما امروز از آنچه دو هفته پیش قرار داشتیم، به توافق با ایران نزدیک تریم.

او همچنین گفت: ما پاسخ مان را ارائه دادیم و امیدواریم نتیجه‌ای مثبت محقق شود؛ چرا که حل هرگونه مشکلی در منطقه در صورتی که ایران به سلاحی هسته‌ای دست یابد، دشوار خواهد بود. بایدن همچنان بر این باور است دیپلماسی و بازگشت به توافق هسته‌ای بهترین راه حل است و ما براین اساس ادامه می‌دهیم.

جان کربی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: عبور دو کشتی از تنگه تایوان، پیام روشنی است، مبنی بر اینکه ارتش ما به ناوبری پرواز طبق حقوق بین الملل ادامه خواهد داد. دیرزمانی است که برای عبور این دو کشتی از تنگه تایوان برنامه ریزی شده است و با سیاست چین واحد هماهنگی دارد.

جان کربی همچنین در خصوص بحران اوکراین نیز گفت: هیچ نشانه‌ای از آمادگی پوتین برای بازگشت به میز مذاکرات در زمبنه اوکراین وجود ندارد.

پیشتر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مصاحبه با نشریه اتریشی کرون، نسبت به مذاکرات احیای توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز خوش‌بینی کرد. در این مصاحبه مجری از بورل پرسید: «نظر شما درباره توافق هسته‌ای ایران چیست؟ بورل هم در پاسخ گفت: من پاسخ آمریکا را دریافت کردم و اکنون بر عهده ایران است که پاسخ دهد. همچنین می‌خواهم از اتریش به خاطر نقش بارز این کشور تشکر کنم. ما به لحظه حساس رسیده‌ایم. من خوشبین هستم و در میلیمتر‌های پایانی قرار داریم. این دنیا را کمی امن‌تر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی