واکنش اتریش به شایعات مربوط به قاتل «داریا دوگین»


واکنش اتریش به شایعات مربوط به قاتل «داریا دوگین»

وزارت کشور اتریش شایعات مربوط به قتل ناتالیا ووک را تایید نکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت کشور اتریش گزارش‌های مربوط به قتل «ناتالیا ووک»، شهروند اوکراینی مظنون به قتل «داریا دوگینا» روزنامه‌نگار روسی را تأیید نکرد.

سخنگوی وزارت کشور اتریش روز یکشنبه اعلام کرد: «می‌توانیم بگوییم که درباره وقوع چنین قتلی چیزی نمی‌دانیم. به همین دلیل نمی‌توانیم این اطلاعات را تأیید کنیم.»

پیش از این، گزارش‌هایی درباره قتل ووک منتشر و توسط برخی رسانه‌های اتریشی بازنشر شده بود.

داریا دوگین، خبرنگار و روزنامه نگار ۲۹ ساله روس، در رسانه‌های جمعی دونباس کار می‌کرد. او کمتر از ۱۰ روز پیش بر اثر انفجار ماشینش جان خود را از دست داد.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرده است که قتل این روزنامه نگار و فرزند فیلسوف معروف روسی توسط سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین طراحی شده و ناتالیا ووک، تبعه اوکراینی، که به استونی گریخته است، آن را در دونباس اجرا کرده است. بنا به بیانیه منتشر شده از سرویس امنیت فدرال روسیه، سرویس‌های ویژه اوکراین در پشت قتل داریا دوگین هستند و عامل این جنایت، «ناتالیا پاولونا ووک» شهروند اوکراینی متولد ۱۹۷۹ است که در ۲۳ ژوئیه امسال به همراه دخترش وارد روسیه شده است. بنا به این بیانیه، در روز حادثه، ووک به همراه [دختر ۱۲ ساله‌اش] در یک جشنواره ادبی و موسیقی شرکت کرد، که دوگین به عنوان مهمان افتخاری در آن حضور داشت.

داریا دوگین فرزند الکساندر دوگین یکی از نزدیک‌ترین مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بود. اغلب از الکساندر دوگین به عنوان «مغر متفکر رهبری روسیه» و یا «راسپوتین» یاد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو