چل‌نیوز؛ فرودگاه‌های آلمان و هالک و هلی‌کوپتر پرایدی


در این صفحه بعضی از خبرها را یک‌کمی تحویل می‌گیریم

بالاخره انتظارها به سر آمد و سجاد غریبی معروف به هالک ایرانی با یک حریف قزاق توی رینگ رفت. سجاد غریبی در یک نبرد کاملا یک‌طرفه حتی اجازه نداد عرق حریف دربیاید و در همان دقایق اول زرتش قمصور شد و درواقع به جای مبارزه، یکی دو دقیقه دنبال‌بازی کردند.

هالک ایرانی به شکلی مبارزه می‌کرد که انگار هر لحظه منتظر بود مامان یکی‌شان بیاید و جدایشان کند. هالک یک جوری از حریفش ترسیده بود که کاملا مشخص بود توی عمرش یک دعوای تروتمیز که هیچ، حتی یک لگد هم تو ماتحت گربه نزده.

باخت سجاد غریبی چنان سنگین و غیرقابل دفاع بود که تقریبا همه از این موجود اعلام برائت کردند. رئیس فدراسیون بوکس ایران اعلام کرد که هالک ایرانی ربطی به فدراسیون ندارد. کمپانی مارول اعلام کرد دیگر رویشان نمی‌شود هالک بسازند. عمه‌اش گفت این دیگر سجاد ما نیست. حتی یکی از همسایه‌هایشان هم گفت ما خانه‌مان را خیلی وقت است عوض کردیم و در حال حاضر همسایه‌مان یک یارو عملیه ا‌ست.

چل‌نیوز؛ فرودگاه‌های آلمان و هالک و هلی‌کوپتر پرایدیمبارزه سجاد غریبی با حریف قزاق

از همه مهم‌تر خبرگزاری‌هایی که از هر چیزی کره می‌گیرند هم وقتی دیدند عروس تعریفی‌شان چیزو درآمد، خبرهای قدیمی مربوط به هالک را هم حذف کردند. خبرگزاری‌هایی که چند سال پیش خبر اعزام هالک ایرانی به سوریه و انداختن لرزه به اندام داعش را مخابره می‌کردند، و البته هیچ‌وقت هم از دلایل اعزام نشدن ایشان به سوریه حرفی نزدند. احتمالا کارشناسان نظامی متوجه شدند که حضور هالک بیشتر از این‌که تهدیدی برای دشمن باشد، تهدیدی برای آذوقه نیروهای خودی است. و کلا این‌قدر که می‌خورد، بازدهی ندارد. و البته که همه خوب می‌دانند یک جو غیرت بهتر از یک کوه دنبه است.

شخصی که در عکس مشاهده می‌کنید، میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور هستند. ایشان معاون رئیس‌جمهور یک کشور ۸۰ میلیون نفری هستند که سمت کمی نیست، اما گویا خودشان گاهی فراموش می‌کنند که در جایگاهی هستند که توی هر جلسه رسمی که صحبت می‌کنند، یک دوربین هست و صدا‌‌ و تصویرش را ضبط می‌کند، و لازم است که سنجیده صحبت کنند.

چل‌نیوز؛ فرودگاه‌های آلمان و هالک و هلی‌کوپتر پرایدیمیثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهور

آقا میثم در جایی اظهار داشته‌اند که ما ۵۰ فرودگاه در کشور داریم، بعد برای اینکه همه خوب متوجه بزرگی این عدد بشوند، در ادامه اعلام کرده‌اند که کشور آلمان فقط ۵ فرودگاه دارد. فکر کن! خب در این‌که همه می‌دانند آلمان بیشتر از ۵ فرودگاه دارد، شکی نیست، اما دلیل این‌که ایشان عدد ۵ را برای تعداد فرودگاه‌های آلمان انتخاب کردند، چیست؟! جواب خیلی ساده‌ است. چون ایران ۵۰ تا دارد. به جان خودم اگر می‌گفت ایران ۶۰ تا دارد، بعدش می‌گفت آلمان ۶ تا دارد.

این را ‌که ما کلا دستمان به کم نمی‌رود، خوب می‌دانیم. از سر کارخانه‌های ساخت واکسن خوب یادمان مانده. اما این چه قانونی است برای خودتان گذاشته‌اید که هر وقت از داشته‌هایمان می‌گویید، باید پشت‌بندش حتما از نداشته‌های یک کشور غربی هم بگویید؟! از این‌ها گذشته؛ همه گفته‌اند ما هم تکرار می‌کنیم. برای به دست آوردن اطلاعات این‌چنینی مانند تعداد فرودگاه‌های آلمان و چیزهایی از این دست، کمتر از یک دقیقه زمان لازم است. حالا گوگل اَخه، ولی قبل از نشستن پشت آن میکروفون یک سرچ توی اون یاندکس روسی‌تون بکنید.

در ماه گذشته خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت که خبر از ساخت یک هلی‌کوپتر با موتور پراید به دست یک جوان نخبه ایرانی می‌داد. این جوان نخبه در توضیح و معرفی ساخته خود گفته: موتور این هلی‌کوپتر به طور کامل روشن می‌شود و سابقه پریدن تا ارتفاع یکی دو متر را هم دارد!

حقیقتا ما بعد از خواندن این خبر چیزگیجه گرفتیم که موتور به طور کامل روشن می‌شود، یعنی چه دقیقا؟! مگر می‌شود موتوری نصفش روشن بشود؟! حالا درست است که هلی‌کوپتر نداشتیم، اما خب پراید که داشتیم. موتور یا روشن می‌شود، یا نمی‌شود دیگر؛ کامل و ناقص ندارد که. گذشته از این‌ها، سابقه پریدن دارد یعنی چه؟ یعنی یک شب که تنهایش گذاشته بودید، همسایه‌هایتان گفتند دیشب که نبودید، هلی‌کوپترتان داشت می‌پرید؟ یا مثلا یک بار توی دوران جوانی پریده؟ یا مثلا توی فصل جفت‌گیری برای این‌که جفت پیدا کند، پریده که دلبری کند؟! می‌شود یک کم بیشتر توضیح بدهید لطفا.

نویسنده: امیر اردلانی

هفته‌نامه چلچراغ، شماره ۸۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طنز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی