رونمایی از کتاب میزان در مسجد لولاگر تهران


رونمایی از کتاب میزان در مسجد لولاگر تهران

آیین رونمایی از کتاب میزان با حضور برخی از مسئولین در مسجد لولاگر تهران برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: آیین رونمایی از کتاب «میزان (برنامه جامع مجموعه های علمی تربیتی نخبه پرور)» چهارشنبه، ۲ شهریور ۱۴۰۱ در مسجد لولاگر تهران برگزار شد.

در این مراسم ناصر باقری مقدم سرپرست قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان ، حجت الاسلام محمد حسین رفیعی جانشین مسئول کانون دانش پژوهان نخبه، سید محمد صاحبکار معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضائیه و برخی مسئولین حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمد حسین رفیعی جانشین مسئول کانون دانش پژوهان نخبه با بیان اینکه کانون امروز به الگویی الهام‌بخش در حرکت‌های تربیتی خودجوش مردمی تبدیل شده است ، اظهار کرد: ده‌ها مجموعه در سراسر کشور وجود دارد که از کانون الگو برداری می‌کنند.

وی افزود: کانون از اواخر سال 1372 در یکی از کم برخوردارترین نقاط جنوب شهر تهران در مسجدی محروم، کار خود را آغاز کرده و در این سال‌ها شعبات تحت پوشش خود را به تمام مناطق جنوبی شهر تهران گسترش داده است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه کانون دانش‌پژوهان نخبه در حقیقت تشکیلاتی نخبه‌پرور است، خاطر نشان کرد: کانون توانسته به الگویی از تشکیلات تربیتی با محوریت روحانیت اصیل انقلابی و مرتبط با شجره‌ی طیبه‌ی بسیج دست پیدا کند که استعدادهای برتر مناطق هدف خود را با سازوکاری مشخص، از دوران دانش‌آموزی به خود جذب کرده و با فرآیندی دقیق، منسجم و منظم، تحت تعلیم و تربیت قرار می‌دهد.

در ادامه این مراسم ناصر باقری مقدم سرپرست قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه نخبگان از استعداد و توانمندی خود در جهت اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی استفاده کنند، گفت: توجه به نخبگان یکی از پایه‌های اساسی تمدن سازی است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به نخبگان یکی از پایه‌های اساسی تمدن سازی است و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) به این موضوع فراوان اشاره دارند.

در پایان یادآور می شود کتاب «میزان» در حقیقت چکیده‌ی دانش و تجربه‌ی سی ساله‌ی کانون دانش پژوهان نخبه در زمینه‌ی نخبه‌پروری است که در قالب کتاب در آمده تا نقشه‌ی راهی کاربردی برای مجموعه‌های تعلیم و تربیتی و به ویژه نخبه پرور باشد. مجموعه‌هایی که قصد دارند استعدادهای‌برتر علمی پیرامونی خود را شناسایی کرده و در راستای شکوفاسازی علمی و معنوی آن‌ها تلاش کنند.

این کتاب هر چند رویکرد نخبگانی و نخبه پروری دارد امّا بخش‌های زیادی از آن برای تمام مجموعه‌های تعلیم و تربیتی که رویکرد عام دارند قابل استفاده است. لذا مدارس، کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های بسیج و ... می‌توانند از بخش‌های زیادی از کتاب برای کارهای خود بهره مند شوند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا