پیش بینی قیمت طلا به 1٧00 دلار


پیش بینی قیمت طلا به 1٧00 دلار

قیمت طلا در این هفته به‌خاطر اظهارنظرهای مختلف مقامات فدرال‌رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره قبل‌از سخنرانی جروم پاول رییس این بانک با نوسان روبه رو شد.

به گزارش بنکر (Banker بهای طلای جهانی امروز جمعه 5 دلار کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران موضع محتاطانه‌ای را پیش از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنفرانس بانک‌های مرکزی که برای راهنمایی در مورد افزایش نرخ بهره در آینده تحت نظر قرار خواهد گرفت، اتخاذ کردند.

قیمت طلا طی 3 روز متوالی در بحبوحه عدم اطمینان در مورد خطر رکود اقتصاد به‌دنبال احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره جهت مهار تورم نوسان داشته‌است.

شاخص دلار نزدیک به بالاترین حد یک ماهه بود، در حالی که شاخص بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده تثبیت شد.

طلا 4 درصد از ارزش خود را از ابتدای جنگ اوکراین و به‌خاطر افزایش بیش‌ازحد نرخ بهره بانک مرکزی ازدست‌داده است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را افزایش داده و تمایل سرمایه‌گذاران را پائین می‌آورد.

جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا قرار است امروز در ساعت 10 صبح به وقت واشنگتن در اجلاس سالانه بانک‌های مرکزی در جکسون هول سخنرانی و دورنمای افزایش نرخ بهره در آمریکا را مشخص کند.

قبل‌از اظهارات پاول، جیمز بولارد، رئیس فدرال‌رزرو ایالت سنت‌لوئیس گفت مقامات باید به‌سرعت عمل کرده و نرخ بهره را تا 3.75 درصد تا 4 درصد افزایش دهند. رییس فدرال‌رزرو کانزاس‌سیتی هم‌عقیده دارد بانک مرکزی هنوز هزینه وام‌گیری را آن‌قدر بالا نبرده که بر اقتصاد تاثیر بگذارد و احتمالاً آن را تا 4 درصد افزایش می‌دهد.

بسیاری دیگر از تحلیلگران هم‌عقیده دارند نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا تا اوایل 2023 تا 4 درصد افزایش می‌یابد و ارزش دلار را هم‌بالا می‌برد که باعث پایین آمدن قیمت طلا خواهد شد. پایین‌ترین رقم برای قیمت طلا 1700 دلار پیش‌بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...