اتحادیه اروپا می تواند آمریکا را به توافق با ایران سوق دهد؟


اتحادیه اروپا می تواند آمریکا را به توافق با ایران سوق دهد؟

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از برخی مسئولین آمریکا اعلام کرد که تلاش واشنگتن و تهران در راستای حل اختلافاتشان به مدت چند هفته به طول خواهد انجامید.

به گفته این خبرگزاری، موانع موجود بر سر راه توافق بخصوص درمورد راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران، همچنان پابرجاست.

کارشناسان حقوق بین الملل بر این باورند که اگر آمریکا درخصوص برجام تصمیم نهایی را بگیرد، رژیم صهیونیستی نیز از آن تبعیت خواهد کرد، چرا که این رژیم تابع سیاست آمریکا است و مجری برنامه های واشنگتن در منطقه است، هرچند این باور رایج وجود داشته باشد که آمریکایی ها و صهیونیست ها درخصوص توافق هسته ای با ایران با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

به گفته این کارشناسان، صهیونیست ها نگرانند که ایران به زعم آنها صاحب سلاح هسته ای شود، چرا که تهران با وجود تحریم، قادر است با توان علمی گسترده خود طی تنها چند هفته به این امکان دست یابد. نگرانی دیگر رژیم صهیونیستی این است که ایران در صورت امضای توافق نامه هسته ای به بزرگ ترین قدرت منطقه ای تبدیل شده و با افزایش تولید و فروش نفت، به سودهای هنگفت دست یابد.

به باور کارشناسان، صهیونیست ها گمان می کنند که تبدیل شدن ایران به قدرت بزرگ منطقه ای به منزله آن است که حزب الله، متحدان آن در یمن و همه متحدان ایران در منطقه نیز قدرتمند خواهند شد. علاوه بر آن، آمریکایی ها و صهیونیست ها از پیشرفت ایران در زمینه هسته ای واهمه دارند و می دانند که این مسئله ایران را به تکیه گاه اصلی همه جنبش های آزادی خواه در جهان تبدیل خواهد کرد.

اتحادیه اروپا می تواند آمریکا را به توافق با ایران سوق دهد؟

کارشناسان حقوق بین الملل به این مسئله اشاره کردند که روابط ایران و چین و امضای تواقف نامه هایی میان آنها و همچنین روابط ایران با روسیه و تفاهم نامه 40 میلیارد دلای آنها برای توسعه میدان های نفتی و گازی، ایران را به قدرت منطقه ای بزرگی تبدیل کرده و این موضوع صهیونیست ها و آمریکایی ها را به یک اندازه خشمگین کرده است، بخصوص آنکه دولت آمریکا به دلیل جنگ اوکراین و بحران اقتصادی پیش آمده درپی آن، روزهای سختی را سپری می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا