تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی


تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

گجت نیوز نوشت: با شنیدن اسم بنتلی به یاد خودرو های لوکس و اشرافی می‌افتیم که کیفیت بی‌نظیری دارند. به همین دلیل قصد معرفی بهترین خودرو های بنتلی را داریم.

تهیه فهرستی از «بهترین» خودرو های بنتلی کار دشواری است، زیرا پیدا کردن یک مدل از بنتلی که عالی نباشد، تقریبا غیر ممکن است. بنتلی که مدت‌ها به خاطر تولید اتومبیل‌های لوکس و سطح بالا شناخته می‌شود، بخش خاصی از بازار خودرو را به خود اختصاص داده است؛ جایی که فقط افراد فوق ثروتمند می‌توانند نزدیک محصولاتش شوند. خودرو های بنتلی سال‌هاست که قیمتی بسیار بالاتر از خانه‌های معمولی در آمریکا و شاید بسیاری از خانه‌های دیگر در سایر نقاط جهان دارند. البته این موضوع بدان معنا نیست که قیمت محصولات بنتلی، بی دلیل بالا است. در حالی که به راحتی می‌توان حدس زد سود این شرکت انگلیسی قابل توجه است، اما باید در نظر داشت که بنتلی، منابع قابل توجهی را هم صرف ساخت خودروهای خود می‌کند تا در بین بهترین‌های جهان جا بگیرد.

بیشتر بخوانید

طرفداران دو آتشه کی پاپ بخوانند: با این اپلیکیشن‌ها با خواننده محبوب خود در ارتباط باشید!

ویدیو | گلدان شگفت انگیزی که لبخند می زند و اخم می کند!

نام بنتلی از دیرباز تا کنون با واژه‌هایی مانند قدرت و اصالت عجین شده است. این شرکت تاریخچه‌ای به شدت غنی دارد که شروع آن با تولد صنعت خودرو برابری می‌کند. در حالی که امروزه این شرکت، تحت مالکیت فولکس واگن قرار دارد و بر ساخت خودروهای فوق لوکس تمرکز دارد، بنیانگذار والتر بنتلی در گذشته مشتاق بود تا اتومبیل‌های خود را در پیست مسابقه قرار دهد و به همین دلیل در آن دوران، تعدادی از سریع‌ترین خودروهای تاریخ مسابقات اتومبیل رانی را خلق کرد. داستان بنتلی و خودروهایش جزو داستان‌های جذاب صنعت اتومبیل سازی محسوب می‌شود و محصولات آن جزو خواستنی‌ترین خودروهای موجود در بازار است. در این لیست به بهترین خودرو های بنتلی که تا به امروز ساخته شده‌اند، اشاره خواهیم کرد.

۱۵ مورد از بهترین خودرو های بنتلی در تاریخ

بنتلی بلووِر

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

لیست بهترین‌ها را با یکی از شناخته‌شده‌ترین مدل‌های اولیه بنتلی شروع می‌کنیم. بنتلی بلوور یکی از خودرو های مسابقه‌ای خاص در زمان خود بود که در پیست‌های اروپا به فتح پرچم‌های شطرنجی می‌پرداخت. این خودرو دارای یک موتور ۴.۵ لیتری چهار سیلندر با سوپر شارژر Villiers بود که ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این مدل به درخواست راننده مستقل، تیم بیرکین به مسابقات اضافه شد و او توانست با بلوور به مقام دوم گرندپری ۱۹۳۰ فرانسه دست یابد و رکورد سرعت ۱۳۷.۹۶ مایل در ساعت را در سال ۱۹۳۲ به ثبت برساند.

بنیانگذار، والتر بنتلی نسبت به اضافه کردن سوپرشارژر به یکی از خودروهایش اعتراض کرده بود. زیرا فلسفه او، بزرگ‌تر کردن موتورها برای افزایش قدرت و عملکرد بود. با این حال در اواخر دهه ۱۹۲۰ بنتلی کنترل کامل شرکت را در دست نداشت و به همین خاطر نظرش رد شد. در مجموع ۵۰ دستگاه بنتلی بلوور تولید شده که یک نمونه، هنوز متعلق به این شرکت انگلیسی است و برای یادآوری روزهای اولیه نگهداری می‌شود.

بنتلی بنتایگا

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

از اواسط دهه ۹۰ خودروهای SUV همیشه یکی از بحث‌برانگیز ترین موضوعات گفتگو در بین علاقه‌مندان به خودرو بوده‌اند. منظورمان همان زمانی است که برخی از برندهای خودروساز اسپرت، وارد تجارت ماشین‌های خانوادگی شدند و خشم برندهای متوسط را برانگیختند. با این حال فروش اس یو وی در حال حاضر جزو سیاست‌های اصلی همه خودروسازان است و برای باقی ماندن در این رقابت سنگین، باید آن را هم در نظر گرفت. به همین دلیل شرکت بنتلی در سال ۲۰۱۵ با مدل بنتایگا وارد بازار ماشین‌های خانوادگی شد.

واضح است که اگر بنتلی قصد تولید نوع جدیدی از خودرو ها را داشته باشد، این کار را با توجه دقیق به جزئیات و تجهیزات لوکس انجام خواهد داد. وب سایت سازنده گزینه‌های موتور را به عنوان موتور W۱۲ وی ۸ با ظرفیت ۶.۰ لیتری یا V۶ هیبریدی معرفی می‌کند. شتاب حداقلی ۰ تا ۱۰۰ فقط در ۵.۸ ثانیه و شتاب حداکثری هم حدود ۳.۸ است که رکورد وحشتناک خوبی برای یک خودرو خانوادگی محسوب می‌شود. ضمنا کابین فوق لوکس به لطف چرم و دوخت بی‌نقص صندلی‌ها، داشبورد، درها و سایر بخش‌های داخلی توانسته منظره‌ای بی‌نظیر را ارائه دهد. آپشن‌های الکترونیکی این خودرو تمامی ندارد و خریداران می‌توانند همه چیز را گرم یا خنک کنند. خودرو بنتلی بنتایگا به اندازه کافی پر زرق و برق است که بتواند یک شاهزاده سعودی را راضی کند!

بنتلی استیت لیموزین ۲۰۰۲

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

از آنجایی که بنتلی یکی از نمادین‌ترین برندهای بریتانیایی بازار است، می‌توان به راحتی تصور کرد که ملکه الیزابت دوم هم یک لیموزین بنتلی در کلکسیون خود دارد. اما این اتفاق تا قبل از سال ۲۰۰۲ محقق نشده بود. افراد مختلفی صاحب مدل‌های اولیه بنتلی بودند، اما زمانی که مدل اشرافی لیموزین استیت در سال ۲۰۰۲ عرضه شد، یکی از آنها به ناوگان رسمی ملکه اضافه شد.

ساخت اتومبیل‌های سفارشی برای طبقه اشرافی و سرمایه داران ثروتمند، اتفاق جدیدی برای بنتلی نیست. گفته می‌شود ساخت یک ماشین برای ملکه انگلیس، نیاز به سطح بالاتری از شخصی‌سازی دارد. از آنجایی که این خودرو، فقط حکم یک وسیله نقلیه را ندارد، بلکه ویترینی از کشور خواهد بود، مدل لیموزین استیت، سفارشی ترین و شخصی‌سازی شده‌ترین محصولی است که تا کنون توسط بنتلی ساخته شده است.

طبق اعلام رسمی، این خودرو بر اساس مدل Arnage ساخته شده است، اما تفاوت‌های زیادی با مدل استاندارد دارد. لیموزین جدید عریض‌تر و بلندتر است. ضمن اینکه پنجره‌های بزرگ‌تری در اطراف خود دارد. درها و صندلی‌های آن به طور خاص برای سهولت ورود و خروج ملکه از خودرو تولید شده‌اند. دانش و مهندسی پیشرفته‌ای برای ساخت این ماشین صرف شد؛ به حدی که بنتلی از شخصی، هم قد و اندازه‌ی ملکه استفاده کرد تا محصولی مناسب شخص ملکه تولید کند. لازم به ذکر است که این مدل با در نظر گرفتن بالاترین سطح امنیتی ساخته شده است، اما این جزئیات هنوز به صورت محرمانه باقی مانده است. لیموزین استیت به واقع خودرویی است که برای یک ملکه ساخته شده است!

بنتلی ۸ لیتر

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

۸ لیتر، آخرین خودرویی به شمار می‌رود که توسط والتر بنتلی طراحی شده است. این مدل مطابق با فلسفه بنتلی، مبنی بر ایجاد نیرو با اضافه کردن حجم موتور بود و بزرگترین موتور موجود در آن زمان تلقی می‌شد. بنتلی تضمین می‌کرد که این خودرو می‌تواند به سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت برسد؛ ضمنا این کار را در بی‌سروصدا ترین حالت ممکن انجام می‌داد. متاسفانه این مدل در بازه نامناسبی روانه بازار شد؛ زیرا عرضه‌ی آن در سال ۱۹۳۰، درست زمانی اتفاق افتاد که جهان در افسردگی فرو رفت. اتفاقی که مطمئنا به فروش این خودرو لوکس و مجلل لطمه زد. به گفته سازنده ۱۰۰ مدل ۸ لیتر در بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۲ ساخته شده است.

بنتلی چندین نکته کلیدی را در مورد این خودرو ذکر کرده است. موتور غول پیکر آن بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از الکترون – یک آلیاژ منیزیم قوی اما سبک – ساخته شده است. سرعت ۱۰۱.۱۲ مایل در ساعت در سال ۱۹۳۹ ثبت شد و والتر بنتلی هم به عنوان خودروی شخصی از آن استفاده می‌کرد که بعدها توسط شرکت بنتلی خریداری و بازسازی شد و اکنون برای استفاده‌ی شخصی، در اختیار مدیرعامل قرار گرفته است. جی لنو، کمدین معروف بریتانیایی، یکی از صاحبان معروف ۸ لیتری است و این خودرو در برنامه تلویزیونی او، یعنی «گاراژ جی لنو» به نمایش گذاشته شده است. در جریان یکی از قسمت‌های این برنامه، لنو از علاقه قلبی خود به ۸ لیتر صحبت کرد؛ علاقه‌ای که به راحتی می‌توان آن را درک کرد!

بنتلی توربو آر

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

بنتلی توربو آر یک خودرو بزرگ و جذاب با ظاهری محتاطانه است که خصوصیات پنهانی را در خود جا داده است. همانطور که از نام این مدل پیداست، با موتوری توربو شارژر طرف هستیم. در آن زمان، قرارگیری چنین موتوری روی ماشینی مانند توربو آر عجیب بود؛ زیرا توربوها عمدتا برای مدل‌های کوچک و با عملکرد بالا یا خودروهای اسپورت مانند پورشه در نظر گرفته می‌شدند. با این حال توربو آر شامل یک موتور ۶.۷۵ لیتری V۸ می‌شد که به یک توربوشارژر و اینتر کولر مجهز شده بود. مجموعه‌ای که در آن زمان روی هیچ خودروی لوکس دیگری به چشم نمی‌خورد.

برند بنتلی در بیشتر تاریخ خود، متعلق به رولز رویس بوده است و جالب اینکه خودروهای بنتلی اغلب اسپرت‌تر از محصولات رولز رویس بوده‌اند. توربو R هم قطعا یک سدان اسپرت محسوب می‌شد؛ به ویژه در سال‌های بعدی تولید از حدود سال ۱۹۹۴ تا امروز. منتقدان زیادی مدل ۱۹۹۴ را بررسی کردند و نمره‌های خوبی را به آن دادند. ضمنا گشتاور معرکه‌ی تولیدی توسط موتور V۸ را تحسین کردند. چرم باکیفیت صندلی‌ها، ساختارهای چوبی صیقل خورده و زیرپایی‌های پشمی ضخیم نیز از نکات برجسته Turbo R بودند. شاید تنها ایراد این بود که موقعیت صندلی، بیش از حد مرتفع بود. بنتلی این حالت صندلی را «موقعیت فرماندهی راننده» می‌نامد.مشکل این است که افراد قد بلند احتمالا سر خود را در حین سوار شدن به توربو آر از دست می‌دهند!

بهترین مدل‌های این خودرو مربوط به خط تولید ۱۹۹۴ به بعد است. مدل توربو RT، دو سال پیش تولید خود را به پایان رساند؛ مدلی که موتور V۸ بزرگش، ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. قیمت برخی از مدل‌های با ارزش توربو R در حراجی‌ها حدود ۳۰۰۰۰ دلار است.

کانتیننتال جی‌تی اسپید

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

بنتلی مدتی است که از نام Continental استفاده می‌کند، اما بهترین آنها مطمئنا مدل فعلی است. این مدل تحت مالکیت رولز رویس، خودرویی اسپرت‌تر محسوب می‌شد. در حالی که مدل مدرن، یک ماشین اسپرت و لوکس به تمام معناست. درست است که از نظر فنی می‌توان کانتیننتال جی تی را به عنوان یک گرن توریسمو طبقه‌بندی کرد، اما موتور W۱۲ توئین توربو با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۲۰۸ مایل در ساعت، عملکردی مطابق با قوی‌ترین خودروهای اسپرت دنیا دارد.

مدل کانتیننتال خود را از بنتلی‌های قبلی که نمایانگر طبقه اشرافی بودند، متمایز کرد. طبقه‌ای که می‌خواستند خودروهای بزرگ و کاملا مجهز سوار شوند. این کوپه جدید، یک بنتلی تهاجمی‌تر است و با نگرش و عملکردی مناسب، جاده را در آغوش می‌گیرد و به پیچ‌ها می‌چسبد! ضمن اینکه هنوز هم به اندازه‌ی مدل‌های قبلی مجهز است و سرنشینان خود را در آسایش و آرامش نگه می‌دارد.

نکات مثبت این خودرو تمام نشدنی است، از جمله فرمان تمام برقی و نرم، سیستم «سواری پویا بنتلی» و آپشن حداکثر ۲۶ رنگ برای چرم داخل کابین. این خودرو چشمگیر است و قیمت قابل توجهی هم دارد که بسته به تریم‌های مختلف، می‌تواند تا ۳۰۰ هزار دلار هم قیمت گذاری شود.

بنتلی ۳ لیتر

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

در بسیاری از پروژه‌ها چند تلاش لازم است تا به نتیجه درست و مطلوب دست پیدا کنید. به همین دلیل است که دستاورد والتر بنتلی باورنکردنی است. او توانست با اولین ماشین خود توی خال بزند و محصولی باکیفیت را تولید کند. طبق گفته مسئولان این شرکت، دیدگاه اصلی آقای بنتلی این بود که «ماشینی سریع و خوب تولید کند که در کلاس خود بهترین است». مدل ۳ لیتر زاییده‌ی همین فلسفه است و نه تنها خودرویی خوب و سریع محسوب می‌شود، بلکه در مسابقات نیز حضور موفقی داشته است.

مشخصا بنتلی شرکتی است که به تاریخچه خود افتخار می‌کند، زیرا داستان‌های زیادی را در مورد خودروهای کلاسیک خود، از جمله مدل ۳ لیتر در تاریخ جای داده است. توسعه این خودرو پس از بازگشت والتر بنتلی از جنگ آغاز شد. خودروی نهایی در سال ۱۹۱۹ معرفی شد و اولین سفارشات رسمی آن در سال ۱۹۲۱ به ثبت رسید که شامل افراد بزرگی مانند دوک یورک، شاهزاده ولز و حتی پادشاه ادوارد هشتم می‌شد. از همان ابتدا بنتلی ماشینی برای طبقه اشراف بود. افرادی که از خودروهای سریع، خوش ساخت و توجه دقیق به جزئیات قدردانی می‌کردند.

خودرو بنتلی ۳ لیتری از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۹ در قالب ۱۶۲۲ دستگاه تولید شد. این خودرو در سال‌های ۱۹۲۴ و ۱۹۲۷ برنده مسابقات لمانز شد که به لطف گشتاور بالایش می‌توانست بدون زحمت در پیست مسابقات به حکمرانی بپردازد. مدل‌های باقی‌مانده با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزار دلار در حراجی‌های لوکس به فروش می‌رسند.

مولینر باکالار

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

مولینر باکالار نشان دهنده نهایی‌ترین خودرو اسپورت انگلیسی است. در حالی که بنتلی‌های مدرن از استایل سنتی و آرام خود فاصله گرفته‌اند، باکالار مفهوم خودرو انگلیسی را تغییر داده است. باکالار با حالتی بسیار رادیکال‌تر از هر بنتلی دیگری، شعاری فراتر از «من از تو پول‌تر هستم» دارد!

باکالار که به عنوان یک نسخه بسیار محدود از بخش سفارشی بنتلی با نام «مولینر» به فروش می‌رسد، یک رودستر دو سرنشینه تلقی می‌شود که هدفی جز خودنمایی ندارد. در زمان نگارش این مقاله، بالاکار هنوز در حال تولید است. بالاکار محصولی سفارشی، بدون سقف با موتور W۱۲ است و از منحصربه‌فرد ترین مواد ممکن ساخته شده است. جالب اینکه Bacalar هیچ پنل بدنه‌ی مشترکی با سایر خودروهای بنتلی ندارد (به جز دستگیره‌های در).

این موضوع ثابت می‌کند که با یکی از ارزشمندترین و جاه‌طلبانه‌ترین خودروهای تولیدی بنتلی طرف هستیم. طبق گزارش‌ها ۱۲ دستگاه از این مدل، پیش فروش شده که هر کدام از خریداران خوش‌شانس، مبلغ ۲ میلیون دلار را به حساب بنتلی واریز کرده‌اند.

بنتلی اسپید ۶

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

ماشین‌های اولیه بنتلی برای سرعت ساخته می‌شدند، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از مشهورترین مدل‌های آن‌ها، یعنی اسپید ۶ یک خودرو مسابقه‌ای لمانز بوده باشد. همانطور که در قانون تمام مسابقات اولیه‌ی لمانز ذکر شده بود، خودروسازها باید نسخه‌های جاده‌ای ماشین‌های خود را هم تولید می‌کردند و مدل Speed Six نیز از این قاعده مستثنی نبود.

در گذشته عرف بود که بنتلی‌های اولیه به عنوان یک شاسی با بدنه جدا فروخته می‌شدند که توسط یک کوچ بیلدر (مکانیک بدنه)، تکمیل و نصب می‌شد. این مدل به عنوان یک اتومبیل مسابقه‌ای با بدنه باز مسابقه می‌داد و برای استفاده روزانه هم یک مدل سقف بسته در نظر گرفته شده بود. جالب است بدانید که مدیر وقت بنتلی، یعنی وولف بارناتو موفق شد با همین مدل و در جریان مسابقه‌ای بزرگ، یک قطار محبوب انگلیسی را شکست دهد. در روزهای قبل از سفر هوایی، بریتانیایی‌های اشرافی عادت داشتند برای تعطیلات تابستانی با «قطار آبی» از کاله (شهری ساحلی در شمال فرانسه) به Cote D’Azure (جنوب فرانسه) سفر کنند؛ سفری که حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشید. بارناتو همان مسیر را با ماشین طی کرد و نه تنها قطار را به مقصد کاله شکست داد، بلکه با چند دقیقه کمتر به لندن رسید!

این مسابقه بیش از هر چیز، یک ترفند تبلیغاتی بود اما مطمئنا باعث شد بارناتو به برند خود افتخار کند. البته اسپید ۶ چیزی برای لاف زدن کم نداشت. زیرا برنده‌ی مسابقه ۲۴ ساعته لمانز ۱۹۲۹ و همچنین جایزه بزرگ استقامتی در سال ۱۹۳۰ شده بود.

بنتلی بروکلندز ۲۰۰۸ – ۲۰۱۱

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

بروکلندز که از روی یک پیست مسابقه، تاسیس شده در اوایل قرن بیستم نامگذاری شده است، یکی از مدل‌های جدید بنتلی با کیفیتی بی‌نظیر است. برخلاف اتومبیل‌های اولیه‌ی بنتلی که برای حکمرانی در پیست‌ها طراحی می‌شدند، بروکلندز برای شرکت در مسابقات در نظر گرفته نشده است. این مدل از خودروی بنتلی هم مانند برادران جوان‌ترش، تاکید خاصی بر جمله‌ی «من ثروتمندم» دارد! شاید این شعار، هزل‌گویی به نظر برسد اما پر بیراه هم نیست.

بنتلی بروکلندز خودرویی لوکس به شمار می‌رود که دو دوره را پشت سر گذاشته است. طراحی آن مربوط به زمانی می‌شود که بنتلی و رولز رویس با هم شریک بودند و تمام قطعات آنها، منحصرا انگلیسی بود. بروکلندز از همان موتور ۶.۷۵ لیتری V۸ بهره می‌برد که برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ و با مهندسی بی‌نظیر فولکس واگن، صاحب فعلی بنتلی توسعه یافت. وی ۸ قدیمی اکنون جای خود را به موتور توربوشارژ داده است تا خودروی ۶۰۰۰ پوندی (۲.۷ تن) را بدون زحمت و با گشتاور ۷۷۴ پوند – فوت به حرکت در بیاورد.

Brooklands با قیمت اولیه‌ی ۴۰۰ هزار دلاری، خودرویی برای افراد فوق ثروتمند محسوب می‌شود. با این حال بنتلی در فروش تمام دستگاه‌های تولید شده از این مدل مشکلی نداشته است. بروکلندز ماشینی به شدت مجلل است و از دوره‌ای می‌آید که ظرافت و تجمل، بیش از فناوری اهمیت داشتند و این همان چیزی است که آن را به یک بنتلی عالی تبدیل می‌کند.

بنتلی مولسان

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

مولسان برای بیش از یک دهه در صدر سلسله‌ی بنتلی قرار داشت و در سال ۲۰۲۰ از تخت پادشاهی پایین آمد. اما با پایان حکمرانی مولسان، طولانی‌ترین دوره‌ی تولید یک موتور تا به امروز هم به پایان رسید. مولسان دارای موتور ۶.۷۵ لیتری V۸ بود که بنتلی و رولز رویس را از سال ۱۹۵۹ تا زمان جدایی آن‌ها در اواخر دهه ۹۰ همراهی می‌کرد. رولز رویس که اکنون متعلق به بی ام و است، بلافاصله شروع به استفاده از موتورهای توسعه یافته، توسط شرکت مادر کرد. در حالی که بنتلی در برخی مدل‌ها به استفاده از V۸ ادامه داد و در برخی دیگر از مدل‌ها، موتورهای ساخت فولکس واگن را معرفی کرد.

درست است که بنتلی مولسان، آخرین محصول از خط تولید خود است، اما این موضوع به هیچ وجه به این معنی نیست که با خودرویی ضعیف طرف هستیم. مولسان یک ماشین لوکس فوق‌العاده است و با قیمتی معادل ۳۴۲ هزار دلار، باید در صدر بهترین‌های بنتلی قرار بگیرد. اگرچه این مدل از موتوری با عمر بیش از نیم قرن بهره می‌برد، اما به هیچ وجه خودروی تاریخ مصرف گذشته‌ای به نظر نمی‌رسد. مدل سال ۲۰۱۹ مصادف با سالگرد تاسیس این شرکت عرضه شد و بنتلی یک نسخه‌ی ویژه از این خودرو را برای بزرگداشت تاسیس خود روانه بازار کرد (W.O Edition).

بنتلی آر تایپ کانتیننتال

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

در سال ۱۹۵۲ جنگ جهانی دوم رو به پایان بود و کار برای بازگرداندن بریتانیا به اوج در حال انجام بود. در نتیجه موقعیت اقتصادی، میلی عمیق از تجمل و محصولات لوکس را در مردم ایجاد کرد و بنتلی برای برآورده کردن این تقاضا، مشتاقانه آماده بود.

برخلاف بنتلی‌های مدرن که از هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌کنند و آپشن‌های لوکس را در اولویت قرار می‌دهند، مدل کلاسیک R-Type Continental از ابتدا به عنوان خودرویی سریع ساخته می‌شد و از استانداردهای سخت گیرانه‌ای برای رسیدن به هدفش استفاده می‌کرد. نه تنها بدنه با آلومینیوم ساخته شده بود تا وزن ماشین کاهش یابد، بلکه در قاب پنجره‌ها و قاب صندلی‌ها نیز از آلومینیوم بهره‌برداری شده بود. حتی قرار دادن رادیو هم این ماشین را سنگین می‌کرد و به همین دلیل سازندگان از نصب آن در آر تایپ، منصرف شدند.

نتیجه نهایی یک خودروی زیبا با موتور ۴.۵ لیتری، شش سیلندر با قدرت ۱۵۳ اسب بخار بود که موفق شد R-Type را به سرعت ۱۱۸.۷۵ مایل در ساعت (حدود ۱۹۰ کیلومتر در ساعت)، آن هم در سال ۱۹۵۱ برساند. ۲۰۸ دستگاه از این مدل ساخته شد و قیمت هر یک به ۶۹۲۸ پوند می‌رسید. برای درک بهتر این قیمت باید بگوییم که این ماشین در زمان عرضه، حدود ۱۵ برابر از میانگین دستمزد یک بریتانیایی گرانتر بود. با این اوصاف آر تایپ یکی از منحصر به فردترین خودروهای تولید بنتلی است.

فلاینگ اسپور

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

هنگام صحبت در مورد هر محصول یا طیف وسیعی از محصولات، به راحتی می‌توان ادعا کرد که جدیدترین آنها بهترین هستند. جدیدترین‌ها مزایایی مانند فناوری مدرن، استایل به روز و تاریخچه‌ای خالی از بدنامی دارند. با این تفاصیل جدیدترین پرچمدار بنتلی واقعا یکی از بهترین بنتلی‌های امروزی محسوب می‌شود و ماشینی دلربا است. فلاینگ اسپور جایگاه خود را در این لیست با شایستگی تمام به دست آورده است.

با خروج مدل افسانه‌ای مولسان از صحنه و خداحافظی موتور وی ۸ جادویی آن، بنتلی به یک پرچمدار جدید برای رهبری گروه نیاز داشت. به Flying Spur، جدیدترین سدان و پرچمدار بنتلی سلام کنید. خودرویی که به گفته سازنده، نه تنها با یک موتور کاملا جدید، بلکه با طیف وسیعی از موتورهای تولیدی فولکس واگن وارد بازار می‌شود. خریداران بنتلی اکنون می‌توانند از بین موتورهای ۶.۰ لیتری W۱۲، موتور ۶.۰ لیتری V۸ یا ۲.۹ لیتری V۶ به اضافه‌ی پیشرانه هیبریدی برقی یکی را انتخاب کنند.

فلاینگ اسپور ویترینی فوق‌العاده از فناوری‌های زیبا و مجلل است. این مدل دارای چندین نمایشگر لمسی، کنترل‌های تطبیقی، انواع وسایل برقی و بسیاری از آپشن‌های کمکی راننده است. به نوعی طراحان موفق شده‌اند یک استایل محافظه کارانه را معرفی کنند که همزمان تهاجمی و مدرن به چشم می‌آید. ضمنا فضای داخلی از هیچ هزینه‌ای برای ارضای میل تجمل مسافران دریغ نمی‌کند. جای تعجب نیست که فلاینگ اسپور ظاهر، عملکرد و حسی مانند یک بنتلی مدرن را القا می‌کند.

بنتلی مولینر

تصاویر | 15 خودروی شگفت انگیز بنتلی

خودروهای لوکس برای باهوش‌ترین خریداران ساخته می‌شوند. با این حال به راحتی می‌توان ماشین‌های بنتلی را فوق لوکس نامید. با استفاده از بهترین مواد و بهترین فناوری موجود، قیمت آنها نیز به گونه‌ای تعیین شده که دستیابی به یکی از آنها، بسیار فراتر از توانایی‌های یک شهروند عادی است. آنها برای افراد فوق ثروتمند ساخته شده‌اند و شاید بتوان ادعا کرد که هیچ قیمتی برای این خریداران زیاد نیست. داریم در مورد دنیای مجلل ثروتمندان صحبت می‌کنیم که شانس تصاحب مولینر را داشته و دارند. خودرویی که منحصرا به خوش‌شانس ترین انسان‌های روی زمین تعلق می‌گیرد. افرادی که ثروت و قدرتشان با یک کشور برابری می‌کند یا می‌تواند با آن رقابت کند!

امروزه مولینر یک تجارت سه جانبه است. طبق وب سایت رسمی بنتلی، زیر شاخه‌های اصلی مولینر عبارتند از Coachbuilt، Collection و Classic. بخش Coachbuilt خودروهای روتین تولید شده را به صورت خودروهای سفارشی (با سلیقه‌ی پیش‌فرض سازندگان) می‌سازد. مانند باکالار یا لیموزین دولتی. بخش Collection جایی است که مشتریان می‌توانند بنتلی‌های موجود را با میل و سلیقه خود سفارشی کنند. این سرویس مانند هتلی لوکس است که تقریبا هیچ درخواستی در آن «بیش از حد غیرضروری و لاکچری» نیست و هزینه‌های چنین خدماتی بدون شک با جسارت درخواست‌ها مطابقت دارد. در نهایت به بخش کلاسیک می‌رسیم که بر میراث بنتلی تمرکز دارد و با مشتریان برای بازسازی با جزئیاتی پرزحمت همکاری می‌کند. این سرویس در حال ساخت کپی‌های کاملا جدید از بنتلی‌های کلاسیک با الهام از طرح‌های اصلی، به ویژه مدل بلوور و یک کپی از Corniche ۱۹۳۹ است. انتظار داشته باشید که بنتلی‌های بازسازی شده‌ی بیشتری را با الهام از مدل مولینر مشاهده کنید؛ البته با قیمتی سرسام آور!

۲۲۷

کد خبر 1667418

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی