پیاده روی کوتاه در افراد 85 سال به بالا و افزایش طول عمر


پیاده روی کوتاه در افراد 85 سال به بالا و افزایش طول عمر

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ۱۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه می‌تواند عمر افراد ۸۰ سال به بالا را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «مو نیون جین» از دانشگاه اینجی در سئول کره جنوبی، می‌گوید: «بزرگسالان با افزایش سن کمتر به توصیه‌های فعالیت بدنی عمل می‌کنند. مطالعه ما نشان می‌دهد که حداقل یک ساعت پیاده روی در هفته برای افراد ۸۵ سال و بالاتر مفید است.»

اگرچه افراد با افزایش سن غیرفعال‌تر می‌شوند، اما محققان می‌گویند همه بزرگسالان باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت شدید داشته باشند.

برای این مطالعه جدید، تیم تحقیق به ارتباط بین راه رفتن و خطرات مرگ ناشی از علل مختلف در بین بیش از ۷۰۰۰ کره‌ای ۸۵ ساله و بالاتر پرداختند.

یافته‌ها نشان داد در مقایسه با افراد غیرفعال، افرادی که حداقل یک ساعت در هفته پیاده روی می‌کردند، ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ و ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی در طول دوره مطالعه بودند.

شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴، پرسشنامه‌ای را درباره فعالیت بدنی در اوقات فراغت، از جمله زمانی که برای پیاده‌روی با سرعت آهسته سپری می‌کردند، فعالیت با شدت متوسط مانند دوچرخه سواری و پیاده روی سریع؛ و فعالیت‌های شدید مانند دویدن تکمیل کردند.

تیم تحقیقاتی شرکت کنندگان را بر اساس زمانی که هر هفته با سرعت کم راه می‌رفتند گروه بندی کردند. حدود ۵۷.۵ درصد پیاده روی آهسته انجام نمی‌دادند. ۸.۵ درصد کمتر از یک ساعت پیاده روی کردند. ۱۲ درصد یک تا دو ساعت پیاده روی کردند. نزدیک به ۹ درصد دو تا سه ساعت پیاده روی کردند. و کمی بیش از ۱۳ درصد بیش از سه ساعت در هفته پیاده روی می‌کردند.

در مجموع، حدود ۸ درصد از شرکت کنندگان سطوح توصیه شده از فعالیت بدنی با شدت متوسط تا شدید را انجام دادند.

به گفته محققان، از حدود ۳۰۰۰ شرکت کننده که هر هفته با سرعت آهسته راه می‌رفتند، یک سوم گفتند که فعالیت بدنی با شدت متوسط یا شدید نیز انجام می‌دادند.

جین گفت: «پیاده روی با احتمال کمتر مرگ در افراد مسن مرتبط بود، صرف نظر از اینکه آنها فعالیت بدنی با شدت متوسط تا شدید انجام می‌دادند یا نه.»

پیام این مطالعه این است که در طول زندگی به پیاده روی ادامه دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد