همراهی فعال با روند پرشتاب علمی دنیا نیازمند استقرار نظام کیفیت آموزش عالی است


همراهی فعال با روند پرشتاب علمی دنیا نیازمند استقرار نظام کیفیت آموزش عالی است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه همراهی فعال با روندهای پرشتاب علمی دنیا نیازمند استقرار نظام کیفیت آموزش عالی است تصریح کرد: دانشگاه‌ها با بهبود مداوم کیفیت می توانند ضمن ارتقاء به جایگاه درخور، با تولید و انتقال دانش و خدمات تخصصی به توسعه همه جانبه کشور کمک کنند.

همراهی فعال با روند پرشتاب علمی دنیا نیازمند استقرار نظام کیفیت آموزش عالی است

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر مرتضی فرخی همزمان یا گرامیداشت هفته دولت؛ ضمن بازدید از دانشگاه ارومیه، در جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان آذربایجان غربی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد به بررسی مسائل آموزش عالی این استان پرداخت و تاکید کرد: رویکردهای سنتی در حوزه هنری و فرهنگی پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست و تفکر خلاق و نقادانه بر بسترهای سیاسی و اجتماعی هم به لحاظ محتوا و هم از نظر ساختار به عنوان جزء لاینکف آموزش بایستی بستر تغییرات اساسی در بخش آموزش و سرفصل‌های آموزشی رشته‌های مرتبط با حوزه فرهنگی و هنری دانشگاه‌های ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همراهی فعال با روندهای پرشتاب علمی دنیا نیازمند استقرار نظام کیفیت آموزش عالی است تصریح کرد: دانشگاه‌ها با بهبود مداوم کیفیت می توانند ضمن ارتقا به جایگاه درخور، با تولید و انتقال دانش و خدمات تخصصی به توسعه همه جانبه کشور کمک کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در گسترش آموزش عالی و تنوع رشته‌ها اگر ساز و کارهایی برای پایش کیفیت آموزش در نظر گرفته نشود هدر رفت امکانات و سرمایه تلقی می شود، افزود: در این استان بالاخص در حوزه‌های مهارتی که دانشگاه‌های علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه ای متولی این رشته ها هستند، اقدامات خوبی صورت گرفته و خوشبختانه فارغ التحصیلان این رشته‌ها با توجه به مهارتی که فرا می‌گیرند، سریع‌تر وارد حوزه‌های اشتغال می‌شوند. اما در بحث توسعه رشته‌های هنری و فرهنگی نیازمند اقدامات اساسی‌تری از جمله بسترسازی امکانات اولیه و تامین هیات علمی‌های متخصص، متعهد و خلاق و سپس ایجاد رشته‌های متناسب با فرهنگ و هنر هستیم که البته فارغ التحصیلان آن بتوانند نیازهای استان را رفع نمایند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم ، در این سفر جاسب نیکفر مدیرکل امور مجلس وزارت علوم نیز معاون وزیر علوم را همراهی کرد. در ادامه این جلسه روسای دانشگاه‌های استان در خصوص مسائل و مشکلات دانشگاه‌های تحت مدیریت خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران