پیشنهاد پلیس برای کاهش ترافیک در مهرماه/ ساعات کاری ادارات تغییر کند


پیشنهاد پلیس برای کاهش ترافیک در مهرماه/ ساعات کاری ادارات تغییر کند

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اقدامات پلیس برای کاهش ترافیک کوتاه گذر هستند در حالی که به اقدامات اساسی نیاز داریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به معضل ترافیک در تهران و افزایش آن اظهار کرد:۱۸ ایتم برای شکل گیری ترافیک تهران وجود دارد که می‌توان به وضعیت آب و هوا، شرایط خاص روز هفته و مراسمات اشاره کرد؛ تمام این گزینه‌ها دست به دست هم می‌دهند تا ترافیک را افزایش دهند.

وی ادامه داد: در شهر تهران ۳ پیک ترافیک داریم که اولین آن از ساعت ۶ صبح تا ۸ صبح، دومین آن هنگام ظهر و عمده‌ترین آن مربوط به عصر است که از ساعت ۱۶:۳۰ شروع و تا ۲۰ شب به پایان می‌رسد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: اطلاع رسانی‌های پلیس بیشتر در زمان پیک ترافیک است، ما برای کاهش ترافیک، هنگام صبح برخی معابر را بسته و یا باز می‌کنیم تا ترافیک کاهش پیدا کند و تجربه نشان داده اگر این کار انجام نشود وضعیت ترافیک بدتر می‌شود.

سرهنگ رازقی افزود: برای مثال در ورودی مدرس، شیخ فضل الله، آزادگان و. این کار انجام می‌شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات پلیس، برطرف کردن موانع ترافیکی است که از مرکز کنترل ترافیک رصد می‌شود همچنین عملیات‌های بحرانی هم مدیریت می‌شوند که سهم عبور خودرو‌ها بسته نشود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: گشت زنی عوامل پلیس در پایتخت و تنظیم زمان چراغ‌ها در تقاطع‌ها هم برای کاهش ترافیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه؛ با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه، آیا اقدامات پلیس برای کاهش و مدیریت ترافیک کافی است؟ اظهار کرد: اقدامات ما کوتاه گذر هستند در حالی که به اقدامات اساسی نیاز داریم

سرهنگ رازقی خاطرنشان کرد: دانش آموزان، دانشجویان، نظامیان، کارمندان و... هنگام صبح به یکباره به مدارس و محل کار خود می‌روند و به همین دلیل تهران شلوغ می‌شود، بهتر است ساعت کاری این قشر از افراد تغییر کند تا شاهد ترافیک در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج