کاهش مرگ و میر با تزریق این واکسن


کاهش مرگ و میر با تزریق این واکسن

در یک کارآزمایی تصادفی، واکسیناسیون آنفولانزا با دوز بالا در افراد مسن با کاهش خطر مرگ تا ۴۹ درصد و در بروز بستری شدن در بیمارستان تا ۶۴ درصد در مقایسه با واکسیناسیون با دوز استاندارد همراه بود.

به گزارش بهداشت نیوز، محقق ارشد پروفسور تور بیرینگ-سورنسن (Tor Biering-Sørensen) از مرکز قلب و عروق دانشگاه کپنهاگ دانمارک گفت: در این مطالعات کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از همه علت ها با واکسن با دوز بالا دلگرم کننده بود، اما نیاز به تأیید دارد.

به گفته پژوهشگران، مطالعات قبلی ارتباط بین عفونت آنفولانزا و حوادث قلبی عروقی را بررسی کرده اند.

یک مطالعه افزایش شش برابری خطر انفارکتوس میوکارد را در هفته پس از مثبت شدن آزمایش آنفلوانزا نشان داد، در حالی که مطالعه دیگری نشان داد که تقریباً ۱۹ درصد از بستری شدن در بیمارستان نارسایی قلبی را می توان به آنفولانزا در ماه هایی با فعالیت آنفلوانزای بالا نسبت داد.

واکسن های با دوز بالا حاوی ۶۰ میکروگرم آنتی ژن هماگلوتینین برای هر سویه هستند، در حالی که واکسن های با دوز استاندارد فقط حاوی ۱۵ میکروگرم هستند. پروفسور بیرینگ-سورنسن گفت:

واکسن های با دوز بالا برای بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر در اکثر کشورها و برای افراد ۶۰ سال و بالاتر در برخی کشورها تایید شده است. با این حال، تنها چند کشور به طور پیش فرض به افراد مسن واکسن با دوز بالا ارائه می دهند. بنابراین، واکسن ‌های با دوز بالا به ‌رغم جمع ‌آوری شواهدی مبنی بر حفاظت بیشتر در برابر عفونت و عوارض ناشی از آنفولانزا در مقایسه با واکسن‌ های با دوز استاندارد، به ‌طور گسترده اجرا نمی ‌شوند.

در مجموع ۱۲۴۷۷ شرکت کننده که شامل ۶۲۴۵ نفر به صورت تصادفی با واکسن با دوز بالا و ۶۲۳۲ نفر تصادفی به واکسن با دوز استاندارد در آنالیزهای نهایی وارد شدند. گفتنی است که ۲۰.۴ درصد از شرکت کنندگان در کارآزمایی در مقایسه با ۲۲.۹ درصد از جمعیت کشور، بیماری مزمن قلبی عروقی داشتند.

در ادامه، دریافت‌ کنندگان با دوز بالا در مقایسه با دریافت‌ کنندگان با دوز استاندارد، به ترتیب با ۱۰ در مقابل ۲۸ رویداد و اثربخشی نسبی واکسن ۶۴.۴ درصد شیوع کمتری برای بستری شدن برای آنفولانزا یا پنومونی داشتند.

پروفسور بیرینگ-سورنسن در پایان گفت: انجام یک کارآزمایی تصادفی عمل‌ گرایانه خلاقانه در دانمارک با استفاده از ثبت‌های سلامت اداری به عنوان منبع داده اولیه امکان ‌پذیر شد. گام بعدی انجام آزمایشی کاملاً قدرتمند از واکسن آنفولانزای چهار ظرفیتی با دوز بالا در مقابل دوز استاندارد در بزرگسالان مسن است.

منبع: سیناپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید