جزئیات استخدام تامین اجتماعی


جزئیات استخدام تامین اجتماعی

سرپرست اداره کل منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان به منظور اعمال امتیاز ویژه کرونا در آزمون استخدامی سراسری سال جاری، در حال انجام مکاتبات و برگزاری جلسه در ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

جزئیات استخدام تامین اجتماعی

محمد حسن غفوری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایران اکونومیست افزود: به استناد ماده ۱۴ آیین‌نامه استخدامی سازمان تامین اجتماعی، استخدام نیرو از طریق شرکت در آزمون استخدامی، مصاحبه، گزینش و انجام سایر مراحل استخدامی و با تاکید بر رعایت عدالت و شایسته‌گزینی در جذب صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان به‌منظور ارج نهادن به خدمات برخی از نیروها که در دوران شیوع کووید ۱۹ (از تاریخ ۰۱‏‏/۱۲‏‏/۱۳۹۸ لغایت ۲۹‏‏/۱۲‏‏/۱۴۰۰) در قالب قراردادهای کوتاه مدت با بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی تابعه، مستقیما در مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا خدمت کرده‌اند، مکاتبات لازم را انجام داده و جلساتی هم در ستاد ملی مبارزه با کرونا (با حضور نمایندگان ستاد ذیربط، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور، سازمان اداری و استخدامی و سایر حوزه‌های مربوطه) داشته است که در صورت موافقت و اخذ مجوز نسبت به اعمال امتیاز ویژه کرونا در آزمون استخدامی سراسری سال جاری اقدام کند.

غفوری تاکیدکرد: تا زمان انتشار آگهی آزمون مذکور (۳۱‏/۵‏/۱۴۰۱) مجوزی از طرف مراجع ذیربط صادر نشده است.

به گزارش ایران اکونومیست، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین‌اجتماعی روز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، از آغاز فرآیند ثبت‌نام داوطلبان استخدام پیمانی جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تابعه سراسر کشور در مهر ماه سال جاری خبر داد.

ابوالفضل عفت‌نژاد گفته بود: آزمون کتبی برای استخدام پیمانی ۳۳۷۶ نفر (۱۱۴۵ نفر در واحدهای بیمه‌ای و ۲۲۳۱ نفر در واحدهای درمانی) در مشاغل کارشناسی در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۷/۱۵ به صورت همزمان در مراکز استان‌های کشور توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد. ثبت‌نام این آزمون از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۵/۳۱ لغایت یکشنبه ۱۴۰۱/۶/۶ صورت گرفته و نکته حائز اهمیت و ویژه در این آزمون، لحاظ نمودن امتیاز بومی (۴۰ درصد امتیاز بومی شهرستان) و همچنین قانون اصلاح سن (سابقه اشتغال در دستگاه‌های اجرایی وشرکت‌های تابعه) و جوانی جمعیت و حمایت از خانواده (امتیاز سنی و افزایش نمره کتبی آزمون) است.

بنا بر اعلام وی، همزمان با آزمون استخدام پیمانی و در همان تاریخ، آزمون جذب نیروی شرکتی (کار و تامین) به تعداد ۱۱۲۰ نفر (۲۵۸ نفر در واحدهای بیمه‌ای و ۸۶۲ نفر در واحدهای درمانی) در مشاغل غیرکارشناسی نیز توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد. ثبت‌نام این آزمون از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۶/۶ لغایت شنبه ۱۴۰۱/۶/۱۲ انجام می شود و در مجموع در این دو آزمون (استخدام پیمانی و جذب شرکتی) ۴۴۹۶ نفر ظرفیت بکارگیری پیش‌بینی شده است.

جزئیات استخدام تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی نیز ۳ خرداد ماه سال جاری در گفت وگو با ایران اکونومیست اعلام کرده بود: در دوران شیوع کرونا، برخی از اقشار جامعه در قالب گروه‌های جهادی با حضور داوطلبانه در بخش‌های درمانی تامین اجتماعی حضور داشته و امدادرسانی کردند. این جمعیت ایثارگر با نگاه کمک به مردم در این مراکز حضور یافته و این رویکرد باید ارج نهاده شود.

«سازمان تامین اجتماعی نیز در برنامه‌های استخدامی جدید به طور حتم امتیازاتی را برای این گروه‌های داوطلبانه که با رویکرد فداکاری در حوزه مبارزه با کرونا در مراکز درمانی سازمان حضور یافتند، قائل خواهد شد.»

به گفته میرهاشم موسوی، استخدام این جمعیت ایثارگر از جانب تامین اجتماعی مطرح نبوده است، اما لحاظ برخی امتیازات فرصتی فراهم می‌کند که در استخدام‌ها نسبت به دیگر متقاضیان به دلیل کمک در شرایط سخت، مزایایی داشته باشند.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی