تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر موضع سایر کشورها در قبال روسیه


تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر موضع سایر کشورها در قبال روسیه

وزیر امور خارجه روسیه از تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر موضع سایر کشورها در قبال روسیه و وادار کردن آنها به تغییر نگرش خود نسبت به مسکو خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر موضع سایر کشورها در قبال روسیه و وادار کردن آنها به تغییر نگرش خود نسبت به مسکو خبر داد. او در گفت‌وگو در رابطه با فیلم مستندی که به جنبش غیرمتعهدها اختصاص داشت، در این باره صحبت کرد.
به گفته لاوروف، ایالات متحده، انگلیس و اروپا بی شرمانه به باج خواهی متوسل می شوند تا کشورها را مجبور کنند نظر خود را در مورد روسیه تغییر دهند.
وی افزود: آنها همانا معتقدند که موضع این کشورها باید تغییر کند، زیرا اکثریت قریب به اتفاق این کشورها یا نگرش ما به بی‌توجهی طولانی‌مدت غرب به منافع مشروع روسیه در حوزه امنیتی را موجه می‌دانند یا می‌خواهند موضعی بی‌طرف اتخاذ کنند.
آنها با گستاخانه ترین روش ها به آنها ضربه می زنند و به "زانو می اندازند". آنها حتی از اظهارات در ملاء عام خجالت نمی کشند که اگر کسی از آنها اطاعت نکند، وارد لیست "بدها" خواهد شد.
کشورهای غربی، دیگر کشورها را مجبور می‌کنند که مسیر ضد روسی را دنبال کنند: رای دادن به قطعنامه‌هایی که روسیه را برخلاف واقعیت متهم می‌کنند، صادرات، واردات را محدود کنند، خطوط حمل و نقل را متوقف کنند. برخی کشورها مجبور به دادن برخی امتیازات می شوند، اما در عمل "هیچ یک از آنها به تحریم ها نمی پیوندند." در عین حال فشار بر این کشورها ادامه دارد.
بعید هم نیست که از روش های مطلقاً ممنوع و به قول خودشان "فشار تحتانی" استفاده شود. این را دیگر وجدان همکاران غربی ما باید پاسخگو باشند".
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه دیگری که در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد اعلام نمود که اقدامات غرب نمی تواند شکل گیری جهان چندقطبی را متوقف کند.
وی افزود: "متأسفانه شرکای غربی ما که اکنون کاملاً سکان حکومت را به ایالات متحده آمریکا واگذار کرده‌اند، در حالی که بریتانیا نیز به این امر پیوسته است، سعی می‌کنند برخلاف فرآیندهای تاریخی عینی حرکت کنند که می‌تواند شکل‌گیری چندقطبی را کند کند به حرکت در آمده اند. اما غرب به هیچ وجه جلوی آن را (جهان چند قطبی) را نخواهد گرفت."
گفتنی است، روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آنرا "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند. آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق