تجهیزات موکب‌ها تا 11 شهریور از 4 مرز اصلی به عراق ارسال می‌شود


تجهیزات موکب‌ها تا 11 شهریور از 4 مرز اصلی به عراق ارسال می‌شود

ارسال تجهیزات و وسایل موکب‌ها از روزهای گذشته در حال انجام است و موکب‌داران تا جمعه 11 شهریوماه فرصت دارند تا وسایل موکب‌ها را از چهار مرز اصلی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی به عراق ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ارسال تجهیزات موکب‌های اربعین قرار بود از ۲۰ محرم آغاز شود که البته برخی از موکب‌ها پیش از آن اقدام به ارسال تجهیزات خود کردند و برخی دیگر هم دیرتر از آن زمان وارد عمل شدند.

با این وجود، هم‌اکنون روند ارسال تجهیزات موکب‌های اربعین بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده در حال انجام است و وسایل موکب‌ها از طریق مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چذابه وارد خاک عراق می‌شود و هر کدام از موکب‌ها نیز با توجه به جانمایی در عراق و مسیرهای مختلف زائران اربعین مستقر می‌شوند.

به گفته یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین موکب‌داران تا پنجم ماه صفر هم‌زمان با ۱۱ شهریور می‌توانند وسایل و تجهیزات موکب‌ها را از چهار مرز اصلی مهران، شلمچه، خسروی و چذابه به عراق ارسال کنند و پس از این زمان ارسال وسایل موکب‌ها به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و بروز مشکل در تردد زائران، ازاین مرزها امکان‌پذیر نیست.

بر همین اساس، از ۱۱ شهریوماه وسایل موکب‌ها از مرز سومار ارسال خواهد شد . با این وجود، مسؤولان ستاد مرکزی اربعین از موکب‌داران خواسته‌اند تا وسایل موکب‌ها را قبل از جمعه ارسال و به روزهای آخر موکول نکنند.

بر اساس برنامه‌ریزی ستاد بازسازی عتبات به عنوان کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین، خدمات موکب‌ها از ۱۶ شهریورماه آغاز می‌شود و تا سه روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد.

به گزارش فارس، امسال هم بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ موکب اربعینی در مسیر زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند که این موکب‌ها در داخل کشور علاوه بر شهرهای مختلف، در پایانه‌های مرزی به ویژه شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و همچنین تمرچین و باشماق هم مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»