دبیر: حمال کشتی هستم!/ وزیر و صالحی‌امیری گفتند برای ریاست نامزد شوم، قبول نکردم


دبیر: حمال کشتی هستم!/ وزیر و صالحی‌امیری گفتند برای ریاست نامزد شوم، قبول نکردم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: من همیشه گفته‌ام حمال کشتی هستم! لباس پوشیدن مرا مسخره می‌کنند اما من از صبح می‌آیم در کارهای عمرانی هستم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا دبیر در نشست خبری، اظهارداشت: زمانی که آمدم فدراسیون میلیاردها تومان بدهی داشت، حقوق معوقه داشت و ... که همه در خاطر دارند اما ببینیم امروز کجا هستیم‌. من همیشه گفته‌ام حمال کشتی هستم! لباس پوشیدن مرا مسخره می‌کنند اما من از صبح می‌آیم در کارهای عمرانی هستم. در کنار بچه‌ها هم هستم و وقتی روی تشک می‌روم می‌گویم از من عکس نگیرند چون مسخره کرده و می‌گویند با لباس روی تشک آمده‌ام. چطور می‌توانم با کت و شلوار باشم؟

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: کت و شلوار ۵۰ میلیونی بپوشیم اما کاری نکنیم چه فایده‌ای دارد؟ درباره کشتی جوانان و نوجوانان باید بگویم. همه در خطر دارند اثر کرونا را می‌بینیم، زمانی که من آمدم به خاطر کرونا تقاضا کم بود اما حالا باشگاه کم داریم چون تعداد زیادی درخواست دارند تا در کشتی فعالیت کنند. ما در طرح توسعه با جزئیات نوشته‌ایم که کجا می‌خواهیم برویم و از برنامه حتی جلو هستیم. ما در فرنگی در رده‌های مختلف اول شدیم و غیر از نوجوانان در مسابقات جهانی و گاف مربیان در آسیایی با لطف خداوند و زحمات مربیان نتیجه گرفتیم.

* خودمان را مالک کشتی می‌دانیم

دبیر در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه همه باخت‌ها برای اوست، گفت: همین که کشتی حال خوبی دارد، این مهم است اینکه کشتی حال مردم را خوب می‌کند. از اینکه باشگاه اکبر فلاح که الگوی من بوده، شلوغ است یا اینکه منصور برزگر تمرین می‌دهد لذت می‌برم. هدف ما این است مردم به کشتی افتخار کنند همین حس مردم به کشتی را برزیل به فوتبال، کره به تکواندو و آمریکا به بسکتبال دارد. کشتی ورزش بومی و مذهبی ماست. فوتبال چون جهانی است بحث آن فرق دارد و ما خودمان را مالک کشتی می‌دانیم.

* با حرف غیرکارشناسی بهم می‌ریزم
وی افزود: من زخم و درد کشتی‌گیران را می بینم، این دستم که فلج شده به خاطر کشتی اینطور شد، آن زمان مرا رها کردند که اگر اینطور نبود شاید چند سال کشتی می‌گرفتم اما الان خودم کسی مصدوم باشد می‌برم تا عمل کنند. من این زخم‌ها را می بینم اما یکسری افراد در وزارت ورزش غیرکارشناسی حرف می‌زنند که همین باعث می‌شود بهم بریزم. البته من هم بی‌دقتی کردم و به خودم جرات نمی‌دهم بی‌احترامی کنم‌. من دردم می‌گیرد می‌بینم به بچه ها وعده می‌دهند و عمل نمی‌کنند.
* بعد از انقلاب آزادکاری به پای جدیدی نرسید
دبیر با بیان اینکه خود را در کشتی هزینه کرده، تصریح کرد: من هیچ چیزی را برای خودم نخواستم و جز خدا و اهل بیت دستم را جلوی کسی دراز نمی‌کنم. وظیفه من است بجنگم چون حق کشتی است. ۶۰-۷۰ درصد مدال‌ها برای المپیک است و اگر در گذشته خوب مدیریت می‌شد مدال‌های بیشتری می‌گرفتیم. چرا عباس جدیدی نباید طلای المپیک داشته باشد؟ اعتقاد دارم آزادکاری بعد از انقلاب به پای او نرسیده، چرا اکبر فلاح نباید این مدال را داشته باشد؟ همه ۲ ساعت تمرین را می‌بینند نه ۲۲ ساعتی که کشتی‌گیر در طول یک شبانه‌روز دارد‌، فرق من با پولادگر همین است.

دبیر: حمال کشتی هستم!/ وزیر و صالحی‌امیری گفتند برای ریاست نامزد شوم، قبول نکردم

* صالحی‌امیری پول نمی‌داد اما حرف خوبی از کشتی می‌زد
رئیس فدراسیون کشتی به بالا بردن کشتی اشاره کرد و یادآور شد: من شجره‌نامه آقا تختی را می‌دانم. صالحی‌امیری پول که نمی‌داد اما حرف خوبی می‌زد و می‌گفت کشتی بزرگتر از ورزش ایران و تختی اسطوره است. مردم در دلشان تختی را دوست دارند و همه جای ایران مسابقات نونهالان را به خاطر روز بزرگداشت آقا تختی برگزار کردند. حالا می‌توانیم برای این کار جشن بگیریم یا چنین مسابقاتی را برگزار کنیم، کدام بهتر است.
* ۱۱۰ هزار یورو هزینه برای مسابقات جهانی
رئیس فدراسیون کشتی درباره وضعیت تیم جوانان، خاطرنشان کرد: ما غیر از یکی دو رویداد که به دردمان نمی‌خورد، همه مسابقات را با تعداد بالا شرکت کردیم. من هنوز ۱۸ سال نداشتم که به جام یاشاردوغو رفتم و باخت‌هایم را دادم حالا همان را الان پیاده می‌کنم. شورای برون‌مرزی می‌گوید چرا این تعداد را اعزام می‌کنیم؟ آنها الان را می‌بینند من ۲ سال دیگر را. ۴۰ هزار یورو میانگین ثبت‌نام ماست‌. ۱۱۰ هزار یورو برای مسابقات جهانی جهت ثبت‌نام باید پرداخت کنیم.

* یک ریال جمهوری اسلامی را برای انتخابات خرج نمی‌کنم

دبیر در ادامه صحبت‌هایش درباره نامزدی خود در اتحادیه جهانی کشتی، عنوان کرد: هیچ کاری نکردم و وقتی سوریان کنار کشید ۲ ساعت زمان داشتیم. یک ریال جمهوری اسلامی را هزینه نکردیم چون دلم نمی‌آید. رای هم نمی‌آورم چون لابی نکردم. مدیران میانی وزارت آنقدر برای ما سنگ‌تراشی می‌کنند که وقتی برای کار دیگر نداریم.

* پولادگر درکی از ورزش قهرمانی ندارد

وی افزود: این دعوا ۳ روز قبل اتفاق افتاده بود. در حالی که زمان بودجه‌بندی مشخص است اما وزارت ورزش برج ۴ سال جلسه گذاشت آن هم با پیگیری‌هایی که من داشتم. متوجه نمی‌شوند ما چه می‌گوییم. وقتی می‌بینم رئیس جمهور وقت می‌گذارد غصه می‌خورم که مدیران میانی این طور کار می‌کنند‌. وزارت با تفکرات پولادگر راه به جایی نمی‌برد‌. به عنوان مثال به پولادگر می‌گویم سیستم غالب در تکواندو چیست، می‌گوید یعنی چه؟ سیستم غالب در کشتی لاکتیک است و نیم ساعت بعد باید روی تشک بیاید بنابراین ماساژ بسیار مهم است. آقای پولادگر درکی از ورزش قهرمانی ندارد و فقط دیده است. من خودم این راه را رفته‌ام‌. آمریکا کاروان ۱۰۰ نفره در مسابقات جهانی دارد و من برای اینکه هزینه‌ها بالا نرود ۴۰-۵۰ نفر می‌برم. به من می‌گوید ما در تکواندو نمی‌بردیم همین کار را کرده که تکواندو به اینجا رسیده است.

دبیر: حمال کشتی هستم!/ وزیر و صالحی‌امیری گفتند برای ریاست نامزد شوم، قبول نکردم

* کسی پولادگر را در مسابقات کشتی قونیه ندید

دبیر خاطر‌نشان کرد: همه برای قهرمانی ما پیام دادند اما کسی پولادگر را ندید. او را در قونیه هم ندیدند اما در مسابقات تکواندو حاضر شد. اگر دوست دارد همان جا می‌ماند البته آنجا هم رای نیاورد. صورتجلسه ما را هم امضا نکرده است و او رسما می‌خواهد کشتی را زمین بزند. از وقتی پست گرفته یک بار آمد اینجا ناهار خورد و دیگر او را ندیدیم. ۲ ماشین ون خریدیم و با خواهش و تمنا مبلغ کمتری ماشین‌ها را فروختند، آیا بدکاری کردم برایشان ماشین گرفتم؟ خودم تا به حال سوار آن نشدم اما بد است حسن یزدانی از کولر آن استفاده کند؟ به من می‌گوید شما لاکچری هستید و بقیه فدراسیون‌ها پول ندارند، به من چه ارتباطی دارد.

* پولادگر با کشتی لجبازی دارد اما وزیر دلش با ماست

دبیر با انتقاد از عملکرد معاون وزیر، تصریح کرد: او با کشتی لجبازی دارد نه با من. به وزیر دیروز گفتم و اعلام کرد که به پولادگر چند روز پیش موضوع صورتجلسه را گفته است. سجادی دوست و رفیق من است اما پولادگر نمی‌تواند کاری کند. این حرف‌ها را می‌گویم که رسانه‌های داخلی پوشش دهند و رسانه‌های بیگانه مفت‌بری نکنند. سجادی دلش با ماست اما نمی‌دانم موضوع کجا گیر می‌کند؟ ما نه بدهی مالیاتی نه شخصی داریم، فقط چند شکایت از دوران مرحوم خطیب و رسول خادم داریم.

وی یادآور شد: حمید سجادی خوب کار می‌کند اما مدیر میانی او نمی‌تواند کاری کند. جز اینکه ما را قفل کرده، هیچ کاری نکرده است. رئیس هیات تهران را برداشته‌ایم، بیکار است و همیشه از من شکایت می‌کند. اجازه دهند کارمان را انجام دهیم، من نمی‌خواهم آبروی کسی را ببرم. کشتی می‌تواند فصل مشترک باشد و حال نظام، مردم و همه را خوب کند.

* آیا حق کشتی ۱۰ میلیارد است؟

دبیر درباره مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: زحمت کشیدند اگرچه حق کشتی را ندادند‌ در جلسه چیز دیگری می‌گفتند به من یک حرف دیگر، این نفاق است‌. من در سفر کربلا بودم و نشست خبری را زمانی گذاشتم که مشکلی برای انتخابات کمیته نباشد‌ کربلا بودم که گفتند نصیرزاده نمی‌تواند در انتخابات باشد. کار خوبی در زمان خادم انجام شده و اساسنامه آن زمان در وزارت، کمیته و اتحادیه جهانی تصویب شده است. ما هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم اما وقتی بازرسی کل کشور بگوید گردن ما از مو باریک‌تر است. بلیت گرفتم و آمدم تا کشتی در مجمع باشد اما از هیات اجرایی قبلی واقعا ناراحت بودم‌ آیا حق کشتی از ۴۰۰ میلیاردی که گرفتند، ۱۰ میلیارد است؟

* به خاطر خسروی‌وفا به مجمع رفتم

دبیر ادامه داد: صبح دیروز خسروی‌وفا با من محبت کرد و زنگ زد. من او را بسیار دوست دارم و ۴۰ دقیقه با هم صحبت کردیم. گفت بعدازظهر بیا تا انتخابات برگزار شود، جز او هر کسی زنگ می‌زد، نمی‌رفتم. انتخابات کمیته ۲ پیام داشت و دیدید اعضای هیات اجرایی رای نیاوردند. می‌خواستند حال رسول را بگیرند و بودجه ۵ میلیاردی آنها را ۲ میلیارد کردند آن هم با دلار هزار تومانی الان پول بلیت ما ۲.۵ میلیارد شده است‌. کشتی این شانس را دارد نسبت به دیگر رشته‌ها مدال‌های خوبی بگیرد.

وی با اشاره به عملکرد نصیرزاده، تصریح کرد: نصیرزاده در کشتی زحمت کشید، لیگ را به خوبی راه انداخت‌. بعد هم در انتخابات رای آورد و رییس شد. بنی‌تمیم الان مدیر کل خوزستان و باعث افتخار جامعه کشتی است. به خسروی‌وفا گفتم که آقای علی‌نژاد آراء زیادی داشت و نباید او را رها کنند. او با نیروهای جوان می‌تواند به خوبی کار کند. من از آقای فخری گلایه داشتم درباره سقف امتیازها بود، فراموش نکنیم عدالت برابری نیست. می‌گویند من ۱۰ خبرنگار بردم اما من مسابقات جهانی خبرنگار بردم. اگر خبرنگار نبرم چه کسی می‌خواهد این برتری‌ها را نشان دهد؟ از اقوام من در فدراسیون هستند اجازه ندادم تا شاه عبدالعظیم بروند.

* حرف روس‌ها را قبول ندارم

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که مربی روسیه گفته مسابقات جهانی بدون روسیه ارزش دیدن ندارد، خاطرنشان کرد: به جز ۹۷ و ۷۴ در کدام وزن شانس طلا داشتند؟ باید قبول کنیم در کشتی آزاد ایران، روسیه و آمریکا رقابت دارند. چطور سالهایی که ما نبودیم از این حرف‌ها نمی‌زدیم؟ آنقدر کشتی‌های زیبایی داریم که این حرف را قبول ندارم. در فرنگی هم همه دنیا با هم رقابت دارند.

* وزیر و صالحی‌امیری گفتند برای ریاست نامزد شوم قبول نکردم

دبیر در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم ثبت‌نام در هیات اجرایی، گفت: سجادی و صالحی‌امیری چند بار گفتند برای ریاست ثبت‌نام کن اما من دعا می‌کنم حب پست و مقام را از من بگیر. گفتم در چند ماه باقی‌مانده کشتی بمانم و ثابت کنم حرف‌هایم کارشناسی بوده نه برای خودم. اتفاقا استخاره کردم و خوب آمد اما نیامدم. خوشحالم حمالی قهرمانان جهان را می‌کنم و موهایم سفید شد.

* هنوز برای حضور دوباره در کشتی تصمیمی نگرفته‌ام

وی برای ثبت‌نام دوباره در انتخابات فدراسیون کشتی، اظهارداشت: هنوز تصمیمی نگرفتم و آن سال هم نمی‌خواستم بیایم. حمید سوریان خیلی صحبت کرد و تاثیر زیادی گذاشت. او را قبول دارم اگرچه چند روزی است با من قهر کرده، استخاره کردم به کشتی آمدم که همان موقع مرا مسخره کردند. الان که با شما صحبت می‌کنم این گونه هستم فردا نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد. امیدوارم هر کسی رئیس شد کارهای انجام شده را خراب نکند چون همه جای دنیا دوست دارند با ما اردو بگذارند. چند روز دیگر هم کشتی‌گیران عراق می‌آیند طبق آنچه وزیر ورزش تفاهم‌نامه با عراق امضا کرده است. وزیر هر چه بگوید ما انجام می‌دهیم اما مدیران میانی کارهای ما را انجام نمی‌دهند!

وی در خصوص انتخاب سرمربی نوجوانان فرنگی، یادآور شد: بعد از صربستان کار را انجام می‌دهیم‌ ۲-۳ گزینه داریم. ترکان از بهترین‌ها بود اما من از او به خاطر مسابقات آسیایی ناراحتم. اینکه ۵ وزن اول و دوم را جابه جا ببریم همه نابود می‌شوند‌‌ او خودش زنگ زد و گفت همه چیز را گردن می‌گیرد. برای مسابقات جهانی هم ۲۵ روز بعد بود آیا شما بودید تیم را قبول می کردید؟ من گفته بودم نتایج نوجوانان برایم مهم نیست و باید باخت بدهند اما در رده سنی جوانان بارها نام کشتی‌گیران را خواهید شنید. برای تیم امیدها برای کسی حکم نزدیم.

دبیر در پایان گفت: وقت باشد همه حرف‌ها را با کد می‌گویم. همین مدیران میانی رسول، مرحوم یزدانی‌خرم و طالقانی را فراری دادند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج