ایران قطب تولید پلی‌پروپیلن می‌شود/ احداث 12 طرح تولید پروپیلن از پروپان در کشور


ایران قطب تولید پلی‌پروپیلن می‌شود/ احداث 12 طرح تولید پروپیلن از پروپان در کشور

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، مرتضی شاهمیرزایی امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح PDH/PP شرکت‌های پتروشیمی پارس و پالایش پارسیان سپهر برای تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن اظهار کرد: از اسفندماه پارسال ۳۶ پروژه...

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، مرتضی شاهمیرزایی امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح PDH/PP شرکت‌های پتروشیمی پارس و پالایش پارسیان سپهر برای تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن اظهار کرد: از اسفندماه پارسال ۳۶ پروژه عام‌المنفعه از سوی صنایع پتروشیمی همسو با سیاست عمل به مسئولیت اجتماعی آغاز شده است که به‌صورت جدی پیگیری می‌شوند و چند طرح نیز به‌زودی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: امروز سالن سرپوشیده ورزشی چندمنظوره شهدای گمنام در شهرک پردیس جم با ۲۴۰۰ مترمربع زیربنا و ۴ هزار مترمربع محوطه بیرونی، به دستور وزیر نفت افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این سالن سرانه ورزشی این شهرستان به ۲.۹ می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی طرح PDH/PP پتروشیمی پارس با سرمایه‌گذاری معادل ۹۰۰ میلیون دلار از زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و PDH/PP شرکت پالایش پارسیان سپهر با سرمایه‌گذاری معادل حدود ۸۶۰ میلیون دلار از زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از سوی وزیر نفت آغاز می‌شود که اجرای این دو طرح اتفاق بزرگی را برای کشور رقم خواهند زد.

شاهمیرزایی درباره اجرای طرح‌های تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن در منطقه عسلویه گفت: در این منطقه بیشترین تعداد واحد PDH به‌دلیل پروپانی که از میدان‌های غنی پارس جنوبی استخراج می‌شود، برنامه‌ریزی شده است.

وی از احداث ۱۲ طرح PDH در کشور خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها تمدن جدیدی برای پروپان در کشور پایه‌گذاری خواهد شد که البته برنامه‌ریزی برای احداث این طرح‌ها از چند سال پیش انجام شده بود و هم‌اکنون یکی پس از دیگری آماده آغاز عملیات اجرایی می‌شوند. در این طرح‌های PDH، پروپان به پروپیلن و سپس پروپیلن به پلی‌پروپیلن تبدیل خواهد شد.

معاون وزیر نفت در پایان گفت: اجرای طرح‌های PDH نه‌تنها کشور را در زمینه محصول پلی‌پروپیلن بی‌نیاز می‌کند، بلکه به‌عنوان قطب بزرگ تولید این محصول شناخته خواهد شد.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت صبح امروز در رأس هیئتی و در سفری یک روزه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح وارد عسلویه شد، در این سفر عملیات اجرایی دو طرح PDH/PP شرکت‌های پتروشیمی پارس و پالایش پارسیان سپهر نیز به دستور وزیر نفت آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش