ورستپن باز هم به قهرمانی نزدیک‌تر شد، گزارش فرمول یک بلژیک 2022


ورستپن باز هم به قهرمانی نزدیک‌تر شد، گزارش فرمول یک بلژیک 2022

پس از یک ماه تعطیلات تابستانه‌ی رقابت‌های فرمول یک ۲۰۲۲ به سراغ نیمه‌ دوم و آخر این رقابت‌ها می‌رویم، جایی که مکس ورستپن راننده‌ی تیمی ردبول باز هم خود را به قهرمانی نزدیک‌تر کرد. مکس ورستپن علی رغم ثبت زمان فوق العاده‌ی ۱:۴۳.۶۶۵ و کسب پل پوزیشن...

پس از یک ماه تعطیلات تابستانه‌ی رقابت‌های فرمول یک ۲۰۲۲ به سراغ نیمه‌ دوم و آخر این رقابت‌ها می‌رویم، جایی که مکس ورستپن راننده‌ی تیمی ردبول باز هم خود را به قهرمانی نزدیک‌تر کرد. مکس ورستپن علی رغم ثبت زمان فوق العاده‌ی ۱:۴۳.۶۶۵ و کسب پل پوزیشن در تعیین خط گرندپری فرمول یک اسپا ۲۰۲۲، در رده ۱۵ مسابقه را پشت سر والتری بوتاس که هیچ زمانی را ثبت نکرد، آغاز کرد و چارلز لکلرک هم در رده ۱۶ استارت زد.

در استارت مسابقه لوئیس همیلتون با فرناندو الونسو برخورد می‌کنند که موجب ناراحتی این راننده‌ی اسپانیایی می‌شود و در رادیو همیلتون را احمق خطاب می‌کند. همیلتون نیز به دلیل این برخورد در دور اول مسابقه مجبور به ترک پیست می‌شود. در همین حین ورستپن در دور اول تا رده‌ی ۸ بالا آمده است.
ورستپن باز هم به قهرمانی نزدیک‌تر شد، گزارش فرمول یک بلژیک 2022
در ادامه نیکولاس لطیفی باعث می‌شود والتری بوتاس از پیست خارج شود و در گراول‌های اطراف پیست گیر کند و این راننده در روز تولد خود مجبور به ترک مسابقه شد. خودروی ایمنی وارد پیست می‌شود و در انتخای دور چهارم از پیست خارج می‌شود. با شروع مجدد مسابقه جرج راسل که پشت سرجیو پرز قرار دارد وارد رقابت با وی می‌شود. ورستپن نیز از آلبون سبقت می‌گیرد و هفتم می‌شود. در ادامه مکس با سبقت‌گیری از دنیا ریکاردو، فرناندو آلونسو و سباستین فتل خود را به آخرین رده‌ی سکو می‌رساند و سوم می‌شود. لکلرک نیز با سبقت از پیر گسلی به جایگاه ۱۵ می‌رسد.
در دور دهم لکلرک تا رده‌ی ۱۳ بالا آمده است و پشت کوین مگنوسن قرار دارد و برای جایگاه ۱۲ با وی وارد رقابت می‌شود و در نهایت از وی می‌گذرد.

دور بعدی ورستپن در حالی که در جایگاه سوم قرار دارد وارد منطقه‌ی دی آر اس همتیمی خود پرز می‌شود. پرز نیز هر لحظه در حال کم کردن فاصله‌ی خود با کارلوس ساینز است.

دور ۱۲ ساینز به پیت می‌رود و ردبول‌ها لیدر مسابقه شدند و این فرصت برای مکس ورشتپن به وجود آمد تا از پرز عبور نماید و صدر نشین مسابقه شود. ساینز نیز پشت ریکاردو به پیست بازگشت. در همین حال لکلرک در رده‌ی ۹ در حال مسابقه دادن است. ساینز از ریکاردو سبقت میگیرد و پنجم می شود.
ورستپن باز هم به قهرمانی نزدیک‌تر شد، گزارش فرمول یک بلژیک 2022
ساینز دور ۱۴ از فتل هم سبقت می‌گیرد چون تایرهای نو دارد این کار را به راحتی انجام می‌دهد و سوم می‌شود. در همین حین پرز به پیت می آید و پشت ساینز و در رده ی سوم به پیست باز می‌گردد. لکلرک پشت پرز است و تلاش میکند از وی سبقت بگیرد ولی نمی‌تواند. ساینز از ورستپن می گذرد و اول می‌شود.
راسل که به پیت رفته است از لکلرک سبقت می‌گیرد و چهارم می‌شود. دور ۱۸ مکس از ساینز سبقت می‌گیرد و اول می‌شود.
دور ۲۱ پرز هم از ساینز سبقت می‌گیرد و دوم می‌شود.

سه دور بعد ریکاردو که در حال کم کردن فاصله‌ی خود با لنس استرول است به وی می‌رسد و با سبقتگیری از وی آخرین امتیاز رده‌ی دهم را از آن خود می‌کند.
هر دو راننده‌ی فراری ساینز و لکلرک دور ۲۶ را برای یک پیت استاپ دابل به پیت لین فراخوانده می‌شوند و ساینز در رده ۴ و لکلرک در ترافیک و رده ۷ به پیست باز می‌گردند. لکلرک این بار لاستیک مدیوم را انتخاب کرد اما ساینز با هارد به پیست بازگشت. مکس نیز در رده‌ی اول و با فاصله‌ی بیش از ۱۱ ثانیه نسبت به هم تیمی خود در رده‌ی دوم مسابقه‌ی تقریبا راحتی را پشت سر می‌گذارد.
ورستپن باز هم به قهرمانی نزدیک‌تر شد، گزارش فرمول یک بلژیک 2022
در دور ۲۸ پرز هم به پیت می‌آید و در رده ۳ و جلوی ساینز به پیست باز می‌گردد. آلونسو هم با یک سبقت از داخل پیج از ژو گوانیو می‌گذرد و نهم می‌شود.

دو دور بعد جرج راسل راننده‌ی مرسدس نیز به پیت می‌آید و در جایگاه چهارم پشت ساینز به پیست باز می‌گردد.
دور ۳۱ ورستپن برای کسب امتیاز سریع‌ترین دور به پیت می‌آید و لاستیک‌های خود را عوض می‌کند. در همین دور لکلرک با گذشتن از فتل پنجم می‌شود و پشت سر راسل با لاستیک‌های هارد قرار می‌گیرد.

۵ دور به پایان مسابقه مانده است و رقابت برای کسب رده‌ی دهم به شدت بالا گرفته است. اما آلبون به خوبی در برابر استرول و نوریس دفاع می‌کند. در همین حال راسل نیز در حال کم کردن فاصله‌ی خود با ساینز برای کسب آخرین سکوی پودیوم است.
در دورهای اخر لکلرک برای کسب تک امتیاز سریع‌ترین دور به پیت می‌آید و در شرایطی که ساینز در رده ۳ و راسل در رده ۴ به کار خود پایان دادند و لکلرک هم پنجم شد و نتوانست یک امتیاز سریع‌ترین دور را از آن خود کند. در آخر ردبول با یک و دوی به یاد ماندی در بلژیک فاتح این دور از رقابت‌های فرمول یک ۲۰۲۲ شد.

در آخر باید اشاره کنیم که لکلرک به دقیق رعایت نکردن محدوده‌ی سرعت در پیت لین و فقط یک کیلومتر بیشتر از سرعت مجاز، ۵ ثانیه پنالتی دریافت کرد و رده‌ی پنجمی خود را به آلونسو داد و خودش ششم شد.
ورستپن باز هم به قهرمانی نزدیک‌تر شد، گزارش فرمول یک بلژیک 2022

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید