قیمت مرغ امروز 7 شهریور 1401


قیمت مرغ امروز 7 شهریور 1401

قیمت مرغ امروز دوشنبه (۷ شهریور ۱۴۰۱) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. هر کیلو مرغ کامل تازه چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت مرغ در ۷ شهریور ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۷۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۹,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۴,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

تولید مرغ ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافت

به نقل از بازار، یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه تولید مرغ در کشور ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است گفت: برای حفظ تولید باید انتقال ارز جهت واردات به موقع نهاده ها روانسازی شود.

در شرایطی که صنعت طیور کشور با چالش کمبود و گرانی نهاده های تولید مواجه است و تولید کننده های بسیاری تولید خود را کاهش داده اند. این در شرایطی است که از یکطرف تولیدکنندگان نسبت به قیمت مصوب مرغ معترض هستند و می گویند: هزینه های تولیدی بسیار بیشتر از نرخ مصوبی است که دولت تعیین کرده است. در شرایطی که بازار مرغ چندان به سامان نیست و فروشندگان نیز از راکد بودن بازار خبر می دهند.

به دلیل کمبود نهاده، تولید مرغ ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است

با این وجود برخی کارشناسان نیز می گویند با توجه به کاهش تولیدی که در بخش طیور به خصوص در بخش مرغ در حال وقوع است ماه های آتی سخت ترین روزها خواهد بود قطعا بازار با کاهش محصول و به تبع باز هم با افزایش قیمتها مواجه خواهد شد.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در خصوص میزان کاهش تولید به خبرنگار بازار گفت: اگرچه آمار دقیقی در دسترس نداریم اما به نظر می رسد ۲۵ تا ۳۰ درصد تولید کم شده است.

وی افزود: به عبارت دیگر در حالی که که در گذشته میزان تولید مرغ و سایر طیور در مجموع ۲ میلیون تن بوده است این روزها کاهش چشمگیری داشته است و این کاهش تولید تنها منحصر به مرغ نیست.

یوسفی گفت: از سوی دیگر علاوه بر اینکه تولید در این بخش طی ۲ماه اخیر به تدریح کم شده است و به تبع قیمت جوجه یکروزه هر روز کاهش می یابد و تولیدکنندگان این بخش نیز بیشتر متضرر می شوند.

وی خاطر نشان کرد: به این ترتیب سرانه مصرف مرغ در کشور کاهش یافته است. این در شرایطی است که برای حفظ سلامت جامعه یک میزان کالری مشخص نیاز است و بر اساس آنچه گفته می شود سرانه مصرف مرغ باید ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم باشد. با این وجود به دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم میزان خریدها کاهش یافته و در نتیجه سرانه مصرف کاهش یافته است.

یوسفی اظهار داشت: وقتی تولید کم می شود قیمت هم بالاتر می رود بنابراین در آینده به جای واردات مرغ باید واردات نهاده به میزان کافی داشته باشیم.

برای ضرر نکردن مرغدار قیمت مرغ در بازار باید تا ۷۵ هزار تومان باشد

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی همچنین در خصوص نوسانات قیمت مرغ در بازار نیز اظهار داشت: در حال حاضر حداکثر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان است. در صورتی که با توجه به هزینه های تولید برای اینکه مرغدار هم متضرر نباشد قیمت باید حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان باشد.

یوسفی با اشاره به تامین نهاده های مورد نیاز از طریق سامانه بازارگاه گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات فعالان بخش در حال حاضر تامین نهاده است؛ یعنی درست است که سامانه بازارگاه با هدف تسهیل تامین نهاده توسط مرغداران راه اندازی شده است اما آنچه آشکار است این است که بازارگاه به خوبی جواب نمی دهد.

وی تصریح کرد: گواه این حرف نیز این است که تولیدکنندگان بخش طیور ۳-۴ ماه است بابت خرید نهاده به حساب بازارگاه پول واریز کرده اند اما هنوز هیچ نهاده ای دریافت نکرده اند و این به معنای این است که سامانه بازارگاه عملکرد موفقی نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در آینده برای تامین بازار نیاز به واردات مرغ باشد یا خیر، گفت: به جای واردات مرغ باید چاره ای برای واردات نهاده ها بیندیشند چرا که ظرفیت تولید داخل بالا است.

یوسفی افزود: تولید مرغ و سایر طیور کار چندان مشکلی نیست و تنها نیاز است که آنچه برای تولید نیاز است را تامین کنند. این در شرایطی است که واردات نهاده ها سالها است انجام می شود و بخش عمده ای از نیاز مرغداران از طریق واردات تامین می شود.

وی در پایان تاکید کرد: واردات به موقع و به میزان کافی نهاده های تولید می تواند مثل سابق ادامه یابد البته به شرطی که موانع پیش روی این امر یعنی بحث تحریم ها و مشکلات انتقال ارز روان سازی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل