ضرورت کاربردی شدن پایان نامه ها در جهت حل مسائل کشور


ضرورت کاربردی شدن پایان نامه ها در جهت حل مسائل کشور

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بر ضرورت جهت دهی به پایان‌نامه‌های دانشجویی و ایجاد زمینه برای کاربردی شدن آنها در جهت حل مسائل کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بسیج اساتید، نشست شورای سازمان بسیج اساتید کشور با حضور محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری صبح امروز در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

محمدرضا مردانی در این نشست، هدف نهضت استادی بسیج را به میدان آوردن اساتید بسیجی برای حل مشکلات کشور عنوان کرده و از فعالیت‌های مرکز افکارسنجی نخبگان در این سازمان سخن گفت.

وی همچنین بر ضرورت جهت دهی به پایان‌نامه‌های دانشجویی و ایجاد زمینه برای کاربردی شدن آنها در جهت حل مسائل کشور تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در پیامشان به بسیج اساتید فرمودند؛ استاد بسیجی علاوه بر توجه به دستاوردهای علمی در بحث اجتهاد در حوزه علوم کاربردی باید میدان‌دار باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اظهار امیدواری کرد با همکاری مرکز بررسی‌های راهبردی ریاست جمهوری، بسیج اساتید نقش خود را به عنوان بازوی قدرتمند پژوهشی کشور ایفا کرده و ظرفیت‌های سیاست‌پژوهی خود را در سطح ملی ارائه کند.

وی افزود: ما به دنبال رابطه دانشگاه با نظام حکمرانی هستیم که برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت. بسیج اساتید به عنوان مجموعه متشکل از اساتید متعهد و متخصص در این زمینه پیشگام بوده و حمایت دولت بستر خوبی برای تحقق این ارتباط ایجاد خواهد کرد.

محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان، افتخار خود را معلمی دانشگاه دانست و از خداوند برای صیانت از این حرفه بزرگ طلب یاری کرد.

وی در ادامه از مأموریت‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری سخن گفت و افزود: همه فعالیت‌های این مرکز به دست نخبگان انجام می‌شود و اگر در این مسیر نهادی مانند نهضت استادی بسیج پای کار نباشد، بخش عمده‌ای از مأموریت‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

خیاطیان از اتاق فکر این مرکز به عنوان محلی برای ارتباط نخبگان با بدنه دولت یاد کرده و از چهار مأموریت اساسی این مرکز شامل؛ گفتمان سازی بر مبنای عدالت و جمهوریت یا گفتمان مردمی عدالت محور، توسعه شبکه نخبگانی، مشورت‌دهی به رئیس جمهور در حوزه‌های راهبردی و رصد سیمای عمومی دولت و ارزیابی اقدامات آن سخن گفت.

وی سپس با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اهمیت دانشگاه‌ها به عنوان بخش مهمی از اتاق فکر دولت، انتظار رئیسی را از این مرکز توسعه شبکه نخبگانی و ایجاد زمینه برای اثرگذاری هر چه بیشتر نخبگان و ایجاد ارتباط مؤثر میان دولت و نخبگان از طریق اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی عنوان کرد و آن را موضوعی جدی دانسته و یکی از مأموریت‌های مرکز استراتژیک ریاست جمهوری را تشکیل زیست بوم اندیشگاهی کشور بیان کرد.

خیاطیان گفت: مرکز استراتژیک ریاست جمهوری برای همکاری با مجموعه منسجمی مانند بسیج اساتید و جریان اندیشکده‌های راهبردی این مجموعه آماده است. در این مسیر مسائل و موضوعات ارجاعی رئیس جمهور و مسائل کلان ملی را با نهضت استادی بسیج در میان خواهد گذاشت.

در ادامه این نشست حمید یزدانی مدیر اجرایی طرح کمک به ارتقای نظام حکمرانی کشور سازمان بسیج اساتید، در خصوص مأموریت‌های این طرح و ساختار اجرایی و اقدامات آن توضیحاتی ارائه کرده و از تشکیل قرارگاه عملیاتی ارتقای کارآمدی و کارگروه‌های شاخص‌گذاری فاصله نظام حکمرانی موجود و مطلوب و نیز تشکیل کارگروه‌های برخط و نظام‌نامه آن سخن گفت و در این موضوع سه مدل پیشنهادی را ارائه کرد.

وی همچنین به چارچوب و روند کارآمدی دستگاه‌ها برای رسیدن به وضعیت مطلوب و شاخص‌های حکمرانی دینی برای تحقق دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: این طرح کاری میان‌دستگاهی، مردم‌پایه و در حوزه نخبگانی است.

محمدرضا ابن‌الدین حمیدی قائم‌مقام سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این نشست بر ظرفیت بی‌نظیر بسیج اساتید با وجود ۱۰۰ اندیشکده مطالعات راهبردی تاکید کرده و گفت: به راه افتادن جریان گفتمان‌سازی عدالت و جمهوریت برای رصد شرایط اجتماعی و حل مسائل و مشکلات کشور از طریق اندیشکدهای راهبردی می‌تواند مشوق خوبی برای فعالیت این اندیشکده‌ها باشد.

وی افزود: بسیج اساتید جریانی را با نام رصد و پایش نظام حکمرانی سازماندهی نموده‌است که در آن اساتید متخصص در تناسب با نظام حکمرانی، رصدگری می‌نمایند. چنانچه این رصدگری با پشتوانه قانونی و حقوقی صورت گیرد، این امکان فراهم خواهد شد تا مطالباتی را که با روش علمی رصد کرده‌اند، پیگیری نموده و در کارآمدی نظام مؤثر باشند.

گفتنی است در این نشست هر یک از معاونین سازمان بسیج اساتید کشور و نیز مسئولان دفاتر هماهنگی کانون‌های بسیج اساتید و مسئولان بسیج اساتید تهران دغدغه‌ها و پیشنهادت خود را با خیاطیان مطرح کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس