وزیر خارجه عراق با امیرعبداللهیان دیدار کرد


وزیر خارجه عراق با امیرعبداللهیان دیدار کرد

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق که به تهران سفر کرده با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق که به تهران سفر کرده، ظهر امروز (دوشنبه) هفتم شهریور ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دومین سفر وزیر خارجه عراق در سال ۱۴۰۱ است. وزیر خارجه عراق ۲۴ فروردین ماه نیز در سفرش به تهران با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد. فؤاد حسین دوم دی ماه سال گذشته نیز سفری به تهران داشت و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. امیرعبداللهیان نیز شهریور ماه سال گذشته و پس از تصدی وزارت خارجه به منظور شرکت در نشست بغداد به عراق سفر کرد.

وزرای خارجه دو کشور چندی پیش تلفنی گفت‌وگو کردند. وزیر امور خارجه کشورمان (+) ۱۴ مرداد ماه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی ضمن پیگیری سرنوشت یک شهروند ایرانی بازداشت شده در ایام حج در عربستان، خواستار انتقال پیام برای آزادی او شد. ۳۰ تیر ماه نیز وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی ضمن محکوم کردن گلوله باران شهر «زاخو» بر حمایت قطعی جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت عراق تأکید کرد.

وزیر خارجه عراق با امیرعبداللهیان دیدار کرد

وزیر خارجه عراق ۲۷ تیر ماه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان ارزیابی خود را از نشست جده با وی در میان گذاشت و درباره روند گفت‌وگوهای ایران و عربستان به تبادل نظر پرداخت. وزیر خارجه عراق ۱۹ تیر ماه در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان از آمادگی دولت عراق جهت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای برگزاری مناسب مراسم اربعین خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس