تردد با پلاک مخدوش منجر به توقف وسایط نقلیه می‌شود


تردد با پلاک مخدوش منجر به توقف وسایط نقلیه می‌شود

اردبیل- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: رانندگانی که با پلاک مخدوش در خیابان‌ها و معابر تردد کنند، خودرو متوقف و روانه پارکینگ خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تمامی رانندگان در برابر قانون یکسان بوده و سلب آسایش مردم از سوی هیچ فرد و نهادی پذیرفته نیست.

سید حجت فتاحی با اشاره به اینکه برخورد جدی و بدون اغماض پلیس با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش انجام می‌شود، تصریح کرد: در پنج ماهه سال‌جاری پلیس راهور با اجرای طرح عملیاتی توانسته سه هزار و ۲۴۱ دستگاه خودروی پلاک مخدوش را اعمال قانون کند.

وی با بیان اینکه در همین مدت ۳۳۴ دستگاه خودروی فاقد پلاک روانه پارکینگ شده است، گفت: رانندگان متخلفی که بدون پلاک و یا پلاک مخدوش در سطح شهر رانندگی می‌کنند، پلیس به طور جدی و بدون اغماض با این‌گونه متخلفان برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل افزود: پوشاندن و یا تغییر در ارقام پلاک انتظامی نه تنها تخلف بلکه جرم بوده و رانندگانی که با وسیله نقلیه بدون پلاک، پلاک مخدوش و ناخوانا رانندگی می‌کنند به علت اقدام مجرمانه برابر مقررات با اعمال قانون، خودروی آنها به پارکینگ هدایت و شخص راننده خاطی نیز به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری، زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسایل نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی به کار برد، مجرم شناخته می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اضافه کرد: اشخاصی که چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هر کس به نحوی از در شماره شاسی موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاک‌های موتور و شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از راهنمایی و رانندگی تغییر دهد و آن را از سوی اصلی کارخانه خارج کند، به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس