وزیر ورزش: فدراسیون‌های جدید ورزشی در کشور تشکیل می‌شود


وزیر ورزش: فدراسیون‌های جدید ورزشی در کشور تشکیل می‌شود

وزیر ورزش از تشکیل فدراسیون‌های جدید ورزشی در کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال تعداد فدراسیون‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، سیدحمید سجادی پیش‌از ظهر امروز از ورزشگاه شش هزار نفری 22گولان سنندج بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه‌ نیمه‌تمام قرار گرفت و اظهار داشت: باید هر چه زودتر این سالن در اختیار اداره‌کل ورزش‌وجوانان قرار گیرد و هیئت‌های ورزشی مربوطه با برنامه و زمان‌بندی از این محل استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در این مأموریت یک روزه، وضعیت و مسائل حوزه ورزشی استان بررسی می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه سابقه ورزشی کردستان ارزشمند و قابل تمجید بوده به طوری‌که در زمینه‌های مختلف پتانسیل خوبی داشته و آمار و ارقام بیانگر ظرفیت‌های مختلف رشته‌های ورزشی است.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت 50 هیئت ورزشی در سطح استان افزود: کردستان از تمام رشته‌های ورزشی برخوردار بوده و این جای تقدیر دارد و امیدواریم بتوانیم بیشتر از گذشته در خدمت جامعه ورزشی این دیار باشیم.

سجادی به عملکرد حوزه ورزش‌وجوانان کردستان اشاره کرد و گفت: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان تحصیلکرده و از جنس ورزش است و علی‌رغم کمبود نیرو و چندین پست بلاتصدی، اما همکاران بی‌ادعا، زحمت‌کش و پرتلاشی داشته و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، نسبت به بضاعت و امکاناتی که در اختیار دارند، خوب کار کرده و بیشتر از توانش فعالیت دارد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه بخش خصوصی نیز در کردستان فعال شده و برای کمک به حوزه ورزش استان پای کار آمده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان از برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال در قالب چام پرچم به عنوان یک رشته جدید و دارای فدراسیون جهانی در سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی سازمان یافته و در دنیا دارای فدراسیون جهانی داشته و مسابقات قاره‌ای شکل گرفته و در هر قاره کنفدراسیون و در ایران فعلاً انجمن داشته و مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند.

وی از تشکیل فدراسیون‌های مینی‌فوتبال در کشور در سال‌های آینده نزدیک خبر داد و افزود: البته امسال این اتفاق صورت نخواهد گرفت چراکه تأسیس فدراسیون دیگر در دستور کار بوده و تا پایان امسال تعداد فدراسیون‌ها افزایش خواهد یافت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه امیدوارم جوانان کردستانی از پروژه‌های جدیدی که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، استفاده کنند، گفت: از مساعدت‌های استاندار کردستان صمیمانه تشکر می‌کنم چراکه امروز به چشم خودم دیدم که چقدر پشتیبان و حامی ورزش هستند و با روحیه جوانگرایی و جوان‌باوری که دارند، در عرصه‌های مختلف فعال و در ورزش پیشرو هستند و این برای ما نوید خوبی است.

وی از بررسی عملکرد اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان‌ها خبر داد و بیان کرد: به زودی چالش‌ها، تنگناها و مشکلات کردستان در این حوزه بررسی و برنامه یک سال آینده بررسی و نقشه راه تدوین می‌شود.

سجادی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه دو سال آینده المپیک پاریس را پیش‌رو داریم، اذعان کرد: کمیته المپیک و وزارت ورزش به تنهایی نمی‌توانند برنامه‌های این حوزه را پیش ببرند و نیازمند همکاری فدراسیون‌ها، هیئت‌ها و ادارات کل استان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مستعد و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در کردستان وجود داشته که برای به‌روزرسانی اماکن ورزشی و تقویت آنها، کمک مالی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: وضعیت هیئت‌های بلاتکلیف و دارای سرپرست استان‌ها به زودی رسیدگی خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با ذکر اینکه به هیئت‌های نیازمند تجهیزات ورزشی کمک مالی خواهیم کرد، اعلام کرد: ماهانه 1900 رویداد ورزشی در کشور داریم که نسبت به سال‌های گذشته، 10 برابر شده که حاصل زحمات استان‌ها است، البته ما به این وضعیت قانع نیستیم چراکه کشور ما در حوزه ورزش، شایسته بیشتر از اینها است.

وی در بخش پایان سخنان خود از موافقت رئیس‌جمهور با میزبانی برگزاری مسابقات ورزشی در کشور خبر داد و افزود: یکی از رویکردهای وزارت ورزش و جوانان در کشور که مجوز آن را از رئیس‌جمهور گرفته‌ایم، گرفتن میزبانی رویدادهای بین‌المللی ورزشی به جای خارج از کشور رفتن است که در همین راستا هفته گذشته میزبان چند رویداد مهم ورزشی بودیم.

سجادی خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان یادآور شد: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود کردستان، بیشتر از گذشته شاهد برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی ملی و بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/481/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی