برنامه ریزی کنکور 1402


برنامه ریزی صحیح و اصولی ، یکی از مهم ترین ارکان زندگی روزمره است که این موضوع ، در امر تحصیل و به خصوص در زمان کنکور ، ضرورت زیادی پیدا می کند .

از آن جایی که آزمون سراسری 1402 ، با حواشی و تغییرات گسترده ای همراه است ، برنامه ریزی کنکور 1402 ، از اهمیت زیادی برخوردار است . چرا که اولین گام در موفقیت در مسیر کنکور ، داشتن برنامه ریزی است .

آن چه که آزمون سراسری 1402 را نسبت به سایر آزمون های دیگر متمایز می کند ، تغییرات گسترده ای است که در نحوه برگزاری و قوانین این ایجاد شده است .

بنابراین در اولین قدم ، داوطلبان کنکور 1402 ، می باست نسبت به تغییرات مصوب شده در نحوه برگزاری کنکور 1402 آگاهی لازم را داشته باشند و سپس متناسب با آن ها برنامه ریزی انجام دهند .

اگر بخواهیم یک تعریف علمی و دقیق از برنامه ریزی ارائه دهیم ، این است که برنامه‌ریزی ، به فرآیندی از تفکر و عمل گفته می شود که با فعالیت‌های لازم برای رسیدن به هدف مطلوب در ارتباط است و همچنین اولین و مهم‌ترین فعالیت لازم برای دستیابی به نتایج و اهداف به حساب می اید .

برنامه ریزی کنکور 1402 می بایست با دقت و به شکل صحیح و اصولی انجام بگیرد . این برنامه ریزی باید دارای ویژگی هایی باشد که بتواند تمام مباحث و تغییرات کنکور 1402 را به خوبی پوشش بدهد و دانش آموزان و داوطلبان را به موفقیت در آزمون سراسری سوق بدهد .

داوطلبان آزمون سراسری 1402 باید به این موضوع توجه داشته باشند که کنکور 1402 ، در دو مرحله و در دو بازه زمانی مجرا برگزار خواهد شد و همچنین دروس عمومی از کنکور حدف خواهند شد .

بنابراین باید به این نکته توجه داشت که برنامه ریزی صحیح و هدف گذاری اصولی برای هر کدام از آزمون ها ، نقش به سزایی را در کسب رتبه مطلوب دارد و این برنامه ریزی می بایست به صوت مجزا و جدا گدانه برای هر کدوم از آزمون ها در نظر گرفته شود .

در ادامه مطلب مزایا و ویژپی های یک برنامه ریزی صحیح و اصولی را عنوان خواهیم کرد و تغییرات کنکور 1402 را نیز بررسی خواهیم نمود .

برخی از مهمترین تغییرات کنکور 1402

  • در بخش زیر می توانید به طور خلاصه ، برخی از مصوبات و تغییرات مهم کنکور 1402 را مشاهده و مطالعه بفرمایید :

برنامه ریزی کنکور 1402

مهمترین مزایای برنامه ریزی کنکور 1402

فواید و مزایای برنامه ریزی بر هیچکس پوشیده نیست چرا که ما حتی در زندگی و مسائل روزمره خود از برنامه ریزی استفاده می کنیم و شاهد این موضوع هستیم که با این کار ، تا چه اندازه نظم و کیفیت ا زندگی بهبود پیدا می کند .

البته یکی از نشانه های سلامت روان روان و داشتن یک زندگی سالم و موفق ، برنامه ریزی صحیح و پایبندی به آن است .

اهمیت برنامه ریزی در موضوع سرنوشت سازی همچون کنکور نیز ، بر همگان روشن و آشکار است چرا که داوطلبان ، به خصوص داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری 1402 را دارند ، می تواند با داشتن یک برنامه ریزی درسی و مطالعاتی استاندارد خود را از سایر رقبا پیشس بیاندازد و موفقیت خود را تضمین کنند .

  • در جدول زیر برخی از فواید فواید برنامه ریزی کنکور 1402 را مشاهده می کنید :

برنامه ریزی کنکور 1402

10 ویژگی مهم برنامه ریزی کنکور 1402

همانطور که بیان شد ، کنکور 1402 یک استثنا در میان آزمون های سراسری سال های اخیر به حساب می آید و علت اهمیت آن را می توان در نحوه برگزاری کنکور 1402 و تغییرات گسترده آن جویا شد .

  • به طور کلی ویژگی های یک برنامه ریزی متناسی و اصولی را می توان اینگونه بیان کرد :
  • انعطاف پذیری
  • شخصی سازی شده
  • رعایت پیش نیاز دروس و مطالعه دروس پایه
  • داشتن تنوع و تعادل
  • داشتن نقاط مرور به طور منظم
  • داشتن ایستگاه های جبرای برای مطالعه مجدد مطالب
  • داشتن زمان استراحت کافی میان مطالعه دروس
  • داشتن زمان تفریح و سرگرمی به اندازه کافی ، ( به منظور جلوگیری از خستگی و دلزدگی دانش آموزان)
  • واقع بین بودن و دوری از اعمال هیجانی و احساساتی در امر برنامه ریزی
  • انجام برنامه ریزی متناسب با سطح توانایی های دانش آموزان (اقتصادی ، جسمی ، روحی روانی و ...)

مهمترین توصیه های برنامه ریزی کنکور 1402

در برنامه مطالعاتی خود حتما نقاط مرور و جبرانی روزانه را قرار بدهید و بین ساعات ۷ صبح و ۱۰ شب برنامه مطالعاتی خود را تنظیم کنید

برای دروس عمومی که از کنکور 1402 حذف می شوند ، اما نمره آن در رتبه داوطلب به صورت قطعی تاثیر دارد ؛ توصیه می گردد که از دانلود سوالات امتحان نهایی استفاده کنند تا با نحوه طراحی سوالات آشنایی پیدا کنند .

همچنین به داوطلبان پایه دوازدهم توصیه می شود که از دانلود سوالات کنکور سراسری در سال های گذشته استفاده کنند تا با نحوه طراحی سوالات و تیپ بندی آن ها آشنایی پیدا کنند .

به دانش آموزان و داوطلبان کنکور 1402 به خصوص رشته تجربی که رقابت سنگین تری از سایر رشته های در آن حاکم است اکیدا توصیه می شود که جزوه های کنکوری را دانلود کرده و از آن ها برای مرور و جمع بندی استفاده کنند .

نویسنده: رپورتاژ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید