واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات‌گازی پالایشگاه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی افتتاح شد


واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات‌گازی پالایشگاه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی افتتاح شد

واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات‌گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۴ میلیون یورویی صبح امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) با حضور وزیر نفت به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، ساخت واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی (DMC) با ظرفیت فرآورش روزانه ۸۰ هزار بشکه به‌منظور تکمیل زنجیره ایجاد ارزش افزوده پالایشگاه، کاهش آثار خوردگی ترکیبات مضر موجود بر تأسیسات و تجهیزات پالایشگاهی، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، ارتقا و بهبود کیفیت میعانات گازی، سهولت در بازاریابی، صادرات و... ایجاد شده است.

این پروژه بر پایه دانش فنی و لیسانس پژوهشگاه صنعت نفت طراحی و مراحل خرید کالا، ساخت، نصب و راه‌اندازی آن در قالب قرارداد (EPCC) به ارزش ۷۴ میلیون یورو و ۲۶۱ میلیارد تومان از سوی مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اجرا شده است.

ارزش افزوده حاصل از اجرا و راه‌اندازی این واحد، بیش از ۴ دلار به ازای هر بشکه است که سالانه درآمدی بیش از ۱۱۰ میلیون دلار در پی خواهد داشت.

این طرح برای ۱۷۴ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۹ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم و رونق تولید ملی، کاهش اثرات خورندگی در تجهیزات پالایشگاهی، کاهش ترکیبات مرکاپتان از میعانات گازی و تولید محصول مطابق با استاندار روز جهانی و ... بخش از اهداف اصلی این پروژه است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته