سران قوای عراق: گفت‌وگوی ملی در هفته جاری برگزار می‌شود


سران قوای عراق: گفت‌وگوی ملی در هفته جاری برگزار می‌شود

سران قوای عراق تأکید کردند که باید در هفته جاری دور تازه‌ای از گفت‌وگوی ملی برگزار شود و هدف از این نشست، یافتن راه خروج و راهکاری برای بحران سیاسی در این کشور است.

سران قوای عراق: گفت‌وگوی ملی در هفته جاری برگزار می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر برهم صالح رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی نخست وزیر، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و فائق زیدان و رئیس دستگاه قضا عراق بعد از ظهر امروز دوشنبه با هم جلسه برگزار کردند.

سران سه قوه عراق به همراه زیدان امروز نشستی در کاخ «السلام» بغداد برگزار و اعلام کردند که هدف از این نشست، یافتن راه خروج و راهکاری برای بحران سیاسی در این کشور است.

به گزارش بغداد الیوم، سران قوای عراق بیانیه مشترکی منتشر و تأکید کردند که حفظ امنیت، ثبات، مسیر دموکراتیک و قانونی در عراق، وظیفه همه مردم این کشور و نهادهای حکومتی و گروههای سیاسی ملی است.

در این بیانیه، با اشاره به اینکه، گفت‌وگوی سازنده، راه درست برای پایان بخشیدن به اختلافات کنونی به منظور حفظ منابع عراق است، آمده است، نخست وزیر خواستار برگزاری دور تازه‌ای از گفت‌وگوی ملی در هفته جاری است تا طرحها و ابتکارها برای حل بحران کنونی را بررسی کنند.

در این بیانیه، ضمن درخواست از جریان صدر برای شرکت در این جلسه، تأکید شد، گفت‌وگوی ملی می‌تواند به خواسته‌های ملت عراق، جامه عمل بپوشاند؛ لذا گروههای ملی باید در شرایط کنونی به مسئولیت خود عمل کنند.

اطراف حاضر در این نشست، از گروههای ملی عراق خواستند که دست از تنش سیاسی و رسانه‌ای بردارند؛ زیرا این مسئله، تأثیر منفی بر منافع عراق دارد و باعث نگرانی در میان مردم این کشور می‌شود.

این در حالی است که مرداد ماه گذشته هم یک دور از گفت‌وگوی ملی با حضور گروههای سیاسی عراق به استثنای جریان صدر، برگزار شد. این جریان تأکید کرد که در این نشست شرکت نخواهد کرد.

در همین ارتباط، سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز پس از بیانیه مهم آیت‌الله سید کاظم حائری، اعلام کرد که هیچ زمانی ادعای رهبری و مرجعیت نداشته و برای همیشه از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند(جزئیات بیشتر).

آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری که به عنوان مرجع تقلید بسیاری از حامیان جریان صدر و شخص مقتدی صدر شناخته می‌شود، امروز با اعلام کناره‌گیری خود از مرجعیت به دلیل بیماری و کهولت سن، به طور غیر مستقیم مقتدی صدر را خطاب قرار داد و از تفرقه‌افکنی میان مردم عراق به نام شهیدین صدر به شدت انتقاد کرد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج