ثبت رکوردهای تاریخی تولید محصولات استراتژیک در پتروشیمی ایلام/ محصول «چوار 65» به یاد شهدای زمین فوتبال نامگذاری شد


ثبت رکوردهای تاریخی تولید محصولات استراتژیک در پتروشیمی ایلام/ محصول «چوار 65» به یاد شهدای زمین فوتبال نامگذاری شد

رکنا:ثبت رکوردهای جدید در تولید و قطع وابستگی ایران به محصول DMDS با تولید آن در پتروشیمی ایلام از مهم ترین دستاوردهای این مجتمع در سال گذشته بود.

به گزارش رکنا از ایلام؛ سیدغلامحسن گرشاسبی با اعلام این مطلب اظهار داشت: افزایش ۸۵ درصدی مجموع تولیدات پتروشیمی ایلام در تابستان ۱۴۰۱ نسبت مدت مشابه سال گذشته از دستاوردهای خوب این شرکت بود به نحوی که در یک سال گذشته تولید پلی‌اتیلن سنگین ۶۷ درصد، اتیلن ۱۱۵ درصد، بنزین پیرولیز ۱۹ درصد و نفت کوره ۶۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام افزود: ثبت رکورد تاریخی تولید اتیلن و پلی‌اتیلن به میزان ۴۵ تن در ساعت (ظرفیت اسمی واحد ۳۷/۵ تن در‌ ساعت) تیرماه ۱۴۰۱ و همچنین افزایش تولید پروپیلن در پتروشیمی ایلام در مرداد ۱۴۰۱ توسط کارکنان این شرکت رقم خورد.

وی بیان داشت: یکی از مهم ترین دستاوردهای این مجتمع که هم جنبه علمی و هم جنبه اقتصادی و هم جنبه ملی و میهنی داشت، تولید و ثبت تجاری محصول راهبردی DMDS CHAVAR65 در خرداد ۱۴۰۱ بود که توسط جوانان و متخصصان این شرکت رقم خورد و باعث قطع وابستگی ایران به این محصول استراتژیک شد و به یاد شهدای زمین فوتبال چوار با عنوان «چوار۶۵» نامگذاری شد.

گرشاسبی ادامه داد: ارائه خدمات و ‌دانش فنی در راه‌اندازی MINI NGL چشمه خوش دهلران، برگزاری دوره‌های آموزش فنی و ایمنی نفرات مینی‌ان‌ج‌ال دهلران در تیرماه سال ۱۴۰۱، ثبت دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه، آغاز فرایند تبدیل وضعیت نیرو‌ها پیمانکاری ایثارگر شاغل شرکت پتروشیمی ایلام، انجام مسئولیت‌های اجتماعی در سطح منطقه و استان و راه‌اندازی ایستگاه جدید دریافت اتان فشرده از دیگر دستاوردها و اقدامات شرکت پتروشیمی ایلام در سال گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: شرکت پتروشیمی ایلام از شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله صدرا ماهان پارسیان برای ساخت شیر صنعتی دبل دیسک در آذر ۱۴۰۰ حمایت کرد و در راستای ارتقای کیفیت توانست گواهینامه‌های جدید ایزو ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴توسط نمایندگی IMQ ایتالیا را دریافت کند و همچنین با انعقاد ۴ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های اکسیرنوین فرایند آسیا، البرز توربین مپنا، اطلس افروز شرق و پتروتوسعه پارسا انرژی در جهت حمایت از تولید داخلی و ساخت و تعمیرات قدمهای مثبتی بردارد.

ایلام/کوثر موسوی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید