وزارت نفت به وعده‌های خود در قبال مردم استان بوشهر عمل کند


وزارت نفت به وعده‌های خود در قبال مردم استان بوشهر عمل کند

بوشهر - نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت به وعده‌های خود در قبال مردم استان بوشهر عمل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری عصر بعد از ظهر دوشنبه در مراسم بهره‌برداری طرح‌های وزارت نفت در عسلویه اظهار داشت: امیدوارم که همه دولتمردان ما بتوانند با تأسی به منش و روش شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر، خدمتگزاری صادق از جنس نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم باشند.

وی بیان کرد: از فعالیت‌ها و نتایجی که مجموعه اقدامات صنعت نفت در پی داشته است تقدیر می‌کنیم، به ویژه به همه دست اندرکاران پروژه‌هایی که امروز کلید خورد عرض تبریک و خدا قوت داریم، امیدواریم این موفقیت‌ها روزافزون باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: هر جا ما موفقیتی داریم نشان از برنامه ریزی اصولی و روش مناسب دارد و ناکامی‌ها نیز از بی برنامگی سرچشمه می‌گیرد. برای شیرین شدن کام مردم از مجموعه اقدامات دولت باید برنامه ریزی مناسب و هدفمند داشته باشیم.

وی خطاب به وزیر نفت گفت: نشست‌ها و قول و وعده‌های مسئولین باید نتیجه‌ای برای مردم در بر داشته باشد، در غیر این صورت با دلسردی و عدم رضایتمندی مردم از مجموعه نظام مواجه خواهیم بود.

جمیری ادامه داد: تقاضا داریم در خصوص مسائلی که ما در استان با مجموعه نفت داریم، اولویت‌ها تعیین شود و مشخص کنید با کدام برنامه و روش قرار است به این اولویت‌ها دست پیدا کنیم. در حوزه عمرانی باید اولویت با طرح‌های نیمه تمام و دانش بنیان باشد.

اولویت جذب با نیروهای متخصص و توانمند بومی باشد

وی با اشاره به وعده‌های زمین مانده نفت در دولت‌های سابق به عنوان یک نمونه از اولویت‌های فراموش شده اظهار داشت: جاده گوره – گچساران که دو استان بوشهر و خوزستان را به هم وصل می‌کند سال‌ها در دستور کار قرار دارد، در مجلس نهم که بنده حضور داشتم دستور احداث آن صادر شده ولی همچنان ناتمام است و به بعضی از ابنیه و تأسیسات آن خساراتی وارد شده که ممکن است از حیز انتفاع خارج شده باشند.

وی ادامه داد: این تنها یک نمونه از عدم توجه به اولویت‌ها است و نمونه‌های زیادی وجود دارد که نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از وظایفی که شرکت‌ها و دستگاه‌های تابعه وزارت نفت دارند، بارها تکرار شده اما نتیجه‌ای در بر نداشته است، به عنوان مثال بارها گفته ایم شرکت‌هایی که عملیاتشان در استان است باید دفاترشان به استان منتقل شود، ولی تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

جمیری اذعان کرد: بارها گفته ایم اولویت جذب در شرکت‌های زیرمجموعه نفت باید با نیروهای متخصص و توانمند بومی باشد، آیا واقعاً در شرایط حاضر به آن عمل می‌شود؟ باید برای این موضوع برنامه داشت و بر آن نظارت کرد تا مردم دچار نگرانی نشوند.

وی تأکید کرد: باید نظام برنامه ریزی وزارت نفت در استان بوشهر برای اولویت بندی نیازها شکل بگیرد و ارتباط مدیران این صنعت با مسؤلین استان برای رسیدن به جمع بندی مناسب برای انتفاع حداکثری مردم، قوی‌تر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل