حکم اعدام، عاقبت قاتل چهار نفر در شهریار


حکم اعدام، عاقبت قاتل چهار نفر در شهریار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این متهم ششم خرداد امسال، چهار نگهبان شرکت کشتیرانی را در شهرستان شهریار با شلیک گلوله به قتل رساند و فردای آن روز، در خیابان طالقانی تهران، پنج مامور نیروی انتظامی را که در حال ماموریت دیگر بودند، به...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این متهم ششم خرداد امسال، چهار نگهبان شرکت کشتیرانی را در شهرستان شهریار با شلیک گلوله به قتل رساند و فردای آن روز، در خیابان طالقانی تهران، پنج مامور نیروی انتظامی را که در حال ماموریت دیگر بودند، به ضرب گلوله مجروح کرد.

متهم پس از تیراندازی، اقدام به فرار می‌کند که ماموران دیگر نیروی انتظامی حاضر در صحنه با تلاش فراوان، این فرد را دستگیر کرده و تحویل مرجع قضایی برای محاکمه می‌دهند.

سرهنگ موسوی یکی از مجروحان نیروی انتظامی درباره روز حادثه گفت: در روز حادثه، بنا به ماموریت سازمانی که به ما محول شده بود، در حال برنامه ریزی بودیم که ناگهان، این فرد به سوی ما تیر اندازی کرد و منجر به نابینا شدن چشم راست و آسیب سر و صورت اینجانب شد.

سرهنگ محمدپور از دیگر مجروحان حادثه نیز افزود: در روز حادثه به علت شلیک گلوله از سوی ضارب، پنج گلوله به ناحیه شکم من اصابت کرد که تحت سه عمل جراحی قرار گرفتم و همچنان مجبور به ادامه روند درمان هستم.

متهم این جنایت، به علت اختلافات ملکی به پنج نگهبان در شهریار تیراندازی کرده که چهار نفر از آنان جان باختند و دو تن دیگر مجروح شدند.

مادر یکی از مقتولان در جلسه دادگاه گفت: تنها پسر من از دست رفت و قصاص متهم را خواستارم.

قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران امروز با توجه به اسناد و مدارک پرونده و مستندات قانونی، حکم صادر شده را به متهم ابلاغ کرد.

وی گفت: این فرد، متهم به محاربه و افساد فی الارض از طریق تیراندازی وسیع به افراد و ماموران فراجا و ارتکاب چهار قتل در شهریار و شروع به قتل پنج مامور نیروی انتظامی در خیابان طالقانی تهران و ایجاد رعب و وحشت میان مردم تهران و شهریار با استفاده از سلاح گرم است.

قاضی صلواتی با استناد به گزارش مرجع انتظامی، نظریه اداره تشخیص هویت در خصوص صحنه جرم، نظریه پزشکی قانونی درباره سلامت روانی متهم در حین ارتکاب جرم و اظهارات شهود و مطلعین حاضر در صحنه جرم به عنوان دلایل اثبات جرم و مستند به آیه ۳۳ سوره مبارکه مائده و مواد ۲۷۹ و ۲۸۳ و بند الف ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی، متهم را به اعدام محکوم کرد و افزود: این حکم ظرف ۲۰ روز قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری