رسانه چینی: امیرعبداللهیان به مسکو سفر می‌کند


رسانه چینی: امیرعبداللهیان به مسکو سفر می‌کند

منابع رسانه‌ای دوشنبه شب به وقت تهران از سفر آتی وزیر خارجه ایران به روسیه و دیدار با همتای روس خود خبر دادند.

رسانه چینی: امیرعبداللهیان به مسکو سفر می‌کند

به گزارش راهبرد معاصر وبگاه شبکه خبری «سی جی تی ان» چین به نقل از شبکه خبری «ریا نووستی» نوشت که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه به مسکو سفر می‌کند و با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه برای بررسی اوضاع پیرامون برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رسانه چینی: امیرعبداللهیان به مسکو سفر می‌کند

این سفر در حالی انجام می شود که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه هفته گذشته (دوم شهریور) از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: «بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد..

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روز‌شده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

بعد از اتمام دور جدید مذاکرات، مقام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مدعی شدند که یک «متن نهایی» به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود. این ادعا از سوی یک مقام وزارت خارجه ایران رد و اعلام شد: «با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق در وین سخن بگوییم».

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟