بیانیه آمریکا و انگلیس درباره حوادث امروز عراق


بیانیه آمریکا و انگلیس درباره حوادث امروز عراق

سفارت آمریکا و انگلیس در بغداد در بیانیه‌ای به حوادث امروز عراق واکنش نشان دادند.

بیانیه آمریکا و انگلیس درباره حوادث امروز عراق

به گزارش راهبرد معاصر سفارت آمریکا همچنین بار دیگر ژست دعوت از گروه‌ها به آرامش به خود گرفت و افزود: «آمریکا از این تنش‌ها احساس نگرانی می‌کند و همه طرف‌ها را به مسالمت‌آمیز بودن و خودداری از هر گونه اقدامی که به خشونت منجر شود، تشویق می‌کند».

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در این بیانیه همچنین آمده است که «شایسته است که از به خطر انداختن امنیت عراق، ثبات و حاکمیت آن جلوگیری شود و وقت آن رسیده که اختلافات از طریق گفت‌وگو حل‌وفصل شود نه با رویارویی».

طبق گزارش شبکه المیادین، سفارت انگلیس در بغداد نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از حوادث عراق، همه طرف‌ها را به خودداری از خشونت فراخواند.

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) مدعی شد که از تمامی فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند. در پی صدور بیانیه وی آشوبگران حامی جریان صدر در منطقه سبز به برخی ساختمان‌های دولتی کرده‌اند.

جریان صدر عراق از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌‌اند. به گفته کارشناسان امید می‌رود تا با کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی، به مرور بساط چنین تجمعات و آشوبگری‌ها نیز برچیده شود./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس