آخرین اخبار مهم از عراق/ حمله خمپاره‌ای حامیان مقتدی صدر به منطقه سبز


رسانه های وابسته به نیروهای مقاومت بامداد سه‌شنبه از شلیک راکت آر. پی. جی توسط اعضای گروه «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر به سمت منطقه سبز در بغداد خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» و رسانه مقاومت موسوم به (الإعلام المقاوم) با اعلام این خبر گزارش دادند که این راکت به نزدیکی مجتع مسکونی القادسیه برخورد کرده است.

شبکه رسانه مقاومت همچنین اعلام کرد که در نتیجه شلیک سرگردان یک فروند خمپاره به مجتمع مسکونی القادسیه، یک کودک چهار ساله کشته شده است.

براساس گزارش این رسانه، آخرین خمپاره ای که توسط گروه سرایا السلام شلیک شده در اطراف مقر نیروهای عملیات مشترک در منطقه سبز سقوط کرده است.

پیش از اعلام این خبر رسانه‌ها از شنیده شدن صدای چهار انفجار در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

پیش از این شبکه خبری المیادین از شنیده شدن صدای آرپی جی انداز در منطقه سبز بغداد خبر داده بود.

برخی از رسانه‌ها نیز از به صدا درامدن آژیر خطر سفارت آمریکا خبر داده و مدعی شدند که این خمپاره و راکت‌ها در اطراف این سفارتخانه به زمین برخورد کرده است، اما یک مقام مسؤول در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش گفت که اخبار مبنی بر اینکه سفارت آمریکا در بغداد هدف خمپاره قرار گرفته، درست نیست.

منابع خبری همچنین از تیراندازی سنگین ور اطراف پارلمان عراق و بغداد خبر داده‌اند.

الجزیره قطر نیز گزارش داد که منطقه سبز بغداد آتش گرفته است.

این شبکه خبری همچنین از درگیری مسلحانه در منطقه سبز بغداد خبر داد.

به دنبال استعفا و سپس اعتصاب سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر، بغداد به ویژه منطقه امنیتی سبز آن صحنه درگیری میان طرفداران این روحانی عراقی ونیروهای امنیتی است.

براساس گزارش رسانه‌ها به نقل از منابع بیمارستانی عراقی تاکنون ۱۲ تن در این درگیری‌ها کشته و بیش از ۲۰۰ تن زخمی شدند، اما به علت وخامت اوضاع امکان افزایش تلفات وجود دارد.

پس از بیانیه کناره‌گیری سید مقتدا صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند.

پیش از این نیز هواداران مقتدا صدر رهبر جریان صدر در داخل ساختمان پارلمان و اطراف آن در داخل منطقه سبز تجمع نامحدود کردند و این امر موجب شد تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان عراق در هفته‌های اخیر موضع‌گیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط این کشور خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو شوند و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر بخواهند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت و گو شود اما این جریان همچنان بر موضع خود و عدم مذاکره اصرار می‌ورزد.​

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403