ائمه جماعات و پیرغلامان اهل‌بیت(ع) برای هم‌افزایی بیشتر مساجد و هیئات تدبیر کنند


ائمه جماعات و پیرغلامان اهل‌بیت(ع) برای هم‌افزایی بیشتر مساجد و هیئات تدبیر کنند

یک ذاکر اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه ما مداحان نوکری ائمه(ع) را با اولویت حضور در مسجد انجام می‌دهیم، گفت: پیرغلامان آل‌الله(ع) و ائمه جماعات پیشکسوت به منظور تعامل هر چه بیشتر هیئت‌ها و مساجد رایزنی و برنامه داشته باشند.

«محسن طاهری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اهمیت و جایگاه مسجد برای همگان روشن است و ما مداحان نیز نوکری اهل بیت(ع) را با اولویت حضور در مسجد انجام می دهیم، اظهار کرد: تعامل بیشتر میان مدیران هیئت ها با مساجد ضرورت دارد و باید پیرغلامان اهل بیت(ع) و ائمه جماعت پیشکسوت در این باره با یکدیگر تعامل و رایزنی داشته باشند.

این ذاکر اهل بیت (ع) با بیان اینکه مجالس مذهبی را می توان و باید در مکان های مختلف برگزار کرد، گفت: قطعا مساجد بهترین مکان برای میزبانی از برنامه های دینی و مذهبی هستند اما رونق مجالس خانگی و تکیه ها و حسینیه ها هم باید حفظ شوند.

وی اضافه کرد: زمانی که رضاخان مجالس مذهبی را تعطیل و محدودیت های بسیار در این زمینه ایجاد کرد، روضه های خانگی موجب حفظ مجالس عزادارای و نوکری در ساحت آستان مقدس اهل بیت(ع) شدند. لذا مراجع تقلید و علما و بسیاری از ذاکران اهل بیت (ع) با اطلاع از آن تاریخ همه ساله مجالس روضه را در منازل خود برگزار می کنند در حالی که برخی از این مراجع و علما در مساجد هم حضور فعال دارند.

طاهری گفت: همکاری هیئت ها با مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا برای خدمت به نیازمندان رشدی چشمگیر داشته و اکنون نیز این همکاری ها تداوم دارد، این کانون ها به عنوان مرکز اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) باید در کنار هم باشند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید