این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند


این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

طبق آیین نامه واردات خودرو فقط خودروهای تا سقف 20 هزار یورو اجازه ورود به بازار ایران را خواهند شد؛ اما تا سقف 20 هزار یورو کدام خودروها می‌توانند وارد بازار ایران شوند؟فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت اخیرا از نهایی شدن آیین‌نامه واردات خودرو...

طبق آیین نامه واردات خودرو فقط خودروهای تا سقف 20 هزار یورو اجازه ورود به بازار ایران را خواهند شد؛ اما تا سقف 20 هزار یورو کدام خودروها می‌توانند وارد بازار ایران شوند؟

فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت اخیرا از نهایی شدن آیین‌نامه واردات خودرو خبر داد و گفت طبق این آیین‌نامه فقط خودروهایی تا سقف 20 هزار یورو (تقریبا برابر با 20 هزار دلار) اجازه ورود به کشور را خواهند داشت. طبق گفته وزیر صنعت، واردات خودروهای لوکس و خودروهای دست دوم نیز ممنوع خواهد بود.

با توجه به سقف واردات، کدام خودروها می‌توانند وارد بازار ایران شوند؟ در ادامه با لیستی از خودروهایی که شرایط ورود به بازار ایران را دارند آشنا خواهیم شد.

این خودروها می‌توانند وارد بازار ایران شوند

نیسان ورسا

قیمت: 15 هزار دلار

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

نیسان ورسا سدان 2022 جزو یکی از خودروهایی است که می‌تواند وارد بازار ایران شود. این خودرو برای ترددهای شهری گزینه بسیار مناسبی است، اما پیشرانه 4 سیلندر آن برای عبور سریع در بزرگراه‌ها رضایت‌کننده نخواهد بود. البته نسخه SR به عنوان نسخه بالاتر ورسا نیز می‌تواند به بازار ایران راه پیدا کند. هر دو نسخه SR و SV نیسان ورسا به یک گیربکس اتوماتیک مجهز شدند و از سیستم سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی نیز بهره می‌برند.

نسخه SR ورسا به استارت از راه دور، چراغ‌های جلو LED، فرمان روکش چرمی و رینگ‌های 17 اینچی مجهز شده است. این خودرو به یک پیشرانه 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 122 اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولیدی نیز به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این سدان از صندوق عقب جاداری نیز بهره می‌برد که در آن شش چمدان دستی جای می‌گیرد.

کیا فورته

قیمت: 19 هزار دلار

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

سدان کیا سراتو/فورته 2022 نیز شانس حضور در بازار ایران را خواهد داشت. این خودرو از لحاظ ظاهری در سال 2022 ارتقا پیدا کرده و در 4 تیپ FE، جی‌تی لاین، LXS و جی‌تی در بازار به فروش می‌رسد. این خودرو علاوه بر تکنولوژی‌های بیشتر به یک موتور قدرتمند 201 اسب بخاری نیز مجهز شده است.

از آپشن‌های جدید این خودرو می‌توان به کلید هوشمند از راه دور، روکش چرم مصنوعی، شارژر USB برای سرنشینان عقب، ترمز دستی الکترونیکی با قابلیت توقف اتوماتیک، نمایشگر لمسی مرکزی جدید 10.25 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.

این خودرو از امکانات ایمنی متعددی چون شش دستیار هوشمند راننده به شکل استاندارد و 15 سیستم به شکل آپشن شامل هشدار خروج ایمن، کروز کنترل هوشمند بر پایه ناوبری و دستیار رانندگی در بزرگراه بهره می‌برد.

کیا فورته 2022 همانند مدل‌های قبلی با دو موتور به فروش می‌رسد. تیپ‌های FE، جی‌تی لاین و LXS این خودرو از موتور 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی MPI با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن‌متر بهره می‌برند.

نیسان سنترا

قیمت: 19 هزار و 500 دلار

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

نیسان سنترا در مدل 2022 به پکیج سفارشی جدید Midnight Edition مجهز شده که با سفارش آن قطعات جدید مشکی به بخش‌های مختلف خودرو شامل قسمتی از شیشه‌ها، سقف، رینگ‌های 18 اینچی، اسپویلر، دیفیوزر، تریم چراغ‌ها و جلوپنجره V شکل اضافه خواهد شد.

از امکاناتی که این خودرو به شکل استاندارد از آنها بهره می‌برد می‌توان به سیستم Safety Shield 360، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار ترافیک عقب، هشدار نقطه کور، گرم‌کن فرمان، روشن کردن پیشرانه از راه دور و سیستم تهویه مطبوع دوگانه اشاره کرد.

نیسان سنترا مدل 2022 با همان موتور مدل 2021 روانه بازار خواهد شد. در واقع این خودرو از همان موتور 2 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر قبلی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 149 اسب بخار و گشتاور 197 اسب بخار را به تولید برساند. یک گیربکس CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

میتسوبیشی میراژ

قیمت: 15 هزار 690 دلار

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

میتسوبیشی میراژ G4 2022 یکی دیگر از خودروهایی محسوب می‌شود که شانس حضور به بازار ایران را دارد. این محصول میتسوبیشی در قالب یک خودرو کوچک و کم‌مصرف برای بازار ایران گزینه مناسبی خواهد بود.

از ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌توان به قطعات مشکی برای نمای بیرون و کابین، اسپویلر سقف مشکی و رینگ‌های آلومینیومی 15 اینچی مشکی اشاره کرد. این خودرو با یک پیشرانه 1.2 لیتری 3 سیلندر به فروش می‌رسد که می‌تواند قدرتی برابر با 78 اسب بخار و گشتاور 74 پوند‌فوت را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعته دستی به شکل استاندارد وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. ضمن این که تریم‌های بالاتر از گیربکس اتوماتیک CVT بهره می‌برند.

میتسوبیشی میراژ به شکل استاندارد از تماس‌های تلفنی بدون هندزفری با اتصال بلوتوث نیز بهره می‌برد. مدل‌های پایه این خودرو به سیستم صوتی با 4 بلندگو و رادیو HD به همراه یک درگاه یو اس بی جلو و یک جک ورودی صوتی مجهز شدند. ضمن این که برای این خودرو نمایشگر 7 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی نیز در نظر گرفته شده است.

کیا سول

قیمت: 19 هزار و 200 دلار

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

کیا سول LX مدل 2022 یکی دیگر از خودروهایی محسوب می‌شود که می‌تواند به بازار ایران راه پیدا کند. این خودرو به شکل استاندارد از نمایشگر 8 اینچی بهره می‌برد. مدل LX این خودرو نیز به هشدار خروج از خط، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار برخورد از عقب و جلو، سیستم نمایش نقاط کور دید راننده و رینگ‌های 16 اینچی مجهز شده است.

مدل‌های اس، ایکس لاین و جی تی لاین به عنوان مدل‌های بالاتر کیا سول 2022 از دو پورت شارژ USB، شارژر بی‌سیم، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، و نمایشگر 10.25 اینچی سیستم سرگرمی بهره می‌برند. این خودرو به یک موتور 2 لیتری 147 اسب بخار و 1.6 لیتری توربوشارژ 201 اسب بخاری مجهز شده است.

فولکس واگن پولو لایف

قیمت: 20 هزار یورو

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

فولکس واگن پولو لایف با قیمت حدود 20 هزار یورو شانس حضور در بازار ایران را دارد. این خودرو به یک پیشرانه 1 لیتری با قدرت 79 اسب بخار مجهز شده است. یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز قدرت تولیدی را به پیشرانه منتقل می‌کند. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به تنظیم چراغ‌های هدلایت، ترمز اضطراری خودکار و محدودکننده سرعت اشاره کرد. این خودرو به ازای هر 1 لیتر بنزین مسافت حدود 21 کیلومتری را می‌پیماید.

داچیا داستر جورنی

قیمت: 18 هزار یورو

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

داچیا داستر جورنی به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین محصولات رنو محسوب می‌شود که با قیمت حدود 18 هزار یورو شانس زیادی برای حضور در بازار ایران دارد. این خودرو به پیشرانه 1 لیتری و توربوشارژ مجهز شده است و قدرت تولید شده از آن نیز توسط گیربکس 6 دنده دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو به ازای هر 1 لیتر بنزین مسافتی حدود 19 لیتر را طی می‌کند.

نیسان کیکس

قیمت: 19 هزار یورو

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

نیسان کیکی به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازارهای جهانی محسوب می‌شود که با قیمت حدود 19 هزار یورو می‌تواند به بازار ایران نیز راه پیدا کند. این خودرو به یک موتور 1.6 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 122 اسب بخار را به تولید برساند. مواردی چون چراغ‌های جلوی LED و جلوپنجره V شکل به عنوان ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شوند.

کیا ریو 2022

قیمت: 16 هزار و 200 یورو

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

کیا ریو به ازای هر لیتر در شهر مسافت حدود 14 کیلومتر و در بزرگراه نیز مسافت حدود 17.4 لیتر را طی می‌کند. این خودرو به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 خطی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 120 اسب بخار را به تولید برساند. کیا ریو 2022 با قیمت 16 هزار یورویی خود برای بازار ایران گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

هیوندای ونیو 2022

قیمت: 18 هزار و 900 یورو

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

هیوندای ونیو 2022 یکی دیگر از خودروهای خارجی زیر قیمت 20 هزار یورو محسوب می‌شود که شانس ورود به بازار ایران را خواهد داشت. این خودرو اقتصادی از سیستم‌های ایمنی متعددی چون سیستم پایش خواب آلودگی راننده، سیستم کمکی حفظ خودروی روی خط، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار برخورد رو به جلو و دوربین دنده عقب بهره می‌برد. ونیو به یک پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت 121 اسب بخار نیز مجهز شده است.

سوزوکی سلریو

قیمت: 11 هزار و 200 دلار

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

شرکت هندی ماروتی سوزوکی خودرو سوزوکی سلریو را با قیمت حدود 11 هزار و 200 دلار به فروش می‌رساند. این خودرو که طول آن به 3.60 متر می‌رسد با وجود ظاهر کوچک خود برای 4 سرنشین فضای مناسبی را فراهم می‌سازد. این خودرو به یک پیشرانه 1 لیتری با قدرت 65 اسب بخار مجهز شده است.

یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. سوزوکی سلریو با مصرف 1 لیتر می‌تواند مسافت حدود 23 کیلومتر را در شهر طی کند. در واقع این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 3.7 لیتر را به همراه دارد.

هیوندای آئورا

قیمت: 10 هزار یورو

این خودروها شرایط ورود به بازار ایران را دارند

هیوندای آئورا به یک پیشرانه 1 تا 1.2 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 75 تا 80 اسب بخار را به تولید برساند. این خودرو که به ازای هر لیتر حدود 20 تا 28 کیلومتر را می‌پیماید از سوخت بنزین و گاز استفاده می‌کند و با قیمت 10 هزار یورو در بازار هند به فروش می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید