بیمارستان توحید جم پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست


بیمارستان توحید جم پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست

بوشهر- فرماندار جم با بیان اینکه بیمارستان توحید جم پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست گفت: در تأمین نیروی انسانی متخصص و طرحی به بیمارستان توحید جم کمک شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدپور صبح سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت درمانی شهرستان جم اظهار داشت: فضای فیزیکی بیمارستان توحید جم متناسب با جمعیت هزار و ۴۰۰ نفری پرسنل نفت و گاز در دهه ۶۰ احداث شده است و اکنون پاسخگوی جمعیت ۷۰ هزارنفری شهرستان نیست.

احمدپور با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت در کنار وزارت نفت به حوزه درمان شهرستان کمک کند افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیروی انسانی متخصص و طرحی را در اختیار بیمارستان توحید جم قرار دارد.

ضعیف‌ترین درمانگاه تأمین اجتماعی در جم

وی با اشاره به اینکه حوزه بهداشت در جم در شرایط مطلوبی قرار دارد خاطرنشان کرد: یکی از مراکز درمانی بخش مرکزی شهرستان شبانه روی شود تا از بار مراجعین سرپایی به بیمارستان توحید جم کاسته شود.

احمدپور با اشاره به اینکه ضعیف‌ترین درمانگاه تأمین اجتماعی استان در جم راه‌اندازی شده است گفت: بر اساس آمار ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه‌شده اصلی تأمین اجتماعی در جم ساکن هستند که با توجه به پرداخت بیمه ۱۰ هزار نیروی پتروشیمی ساکن در جم در شعبه عسلویه، آمار شهروندان دارای بیمه تأمین اجتماعی در جم به‌مراتب بالاتر است.

فرماندار جم بابیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از زیر بار حوزه درمان جم شانه خالی کرده است افزود: این سازمان باید با تجهیز و ارتقای نیروی انسانی در درمانگاه تأمین اجتماعی جم، نسبت به جمعیت چند هزار نفری بیمه شده خود در شهرستان، خدمات مناسبی ارائه کند و در حق مردم جفا نکند.

شهرستان جم در جنوب استان بوشهر علی‌رغم ظرفیت‌های فراوانی که دارد، با مشکلات متعددی در زمینه‌های مختلف روبرو است که تناسبی با ظرفیت‌های این شهرستان ندارد.

یکی از مسائل مهم مردم شهرستان جم در زمینه درمانی است که به دلیل نبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب در این زمینه، مردم با مشکلات فراوانی برای امور درمانی خود روبرو هستند.

با وجود میزبانی شهرستان جم از خانواده‌های کارکنان پایتخت اقتصادی و انرژی کشور یعنی کارکنان صنایع عظیم پارس جنوبی، مردم با مسائل جدی روبرو هستند و صنعت در زمینه درمان به خوبی پای کار نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...