تیزهوشی دختر دانشجو تهرانی دزدان سریالی را به دام انداخت / ماجرای دست و دلبازی 6 دزد چه بود؟


تیزهوشی دختر دانشجو تهرانی دزدان سریالی را به دام انداخت / ماجرای دست و دلبازی 6 دزد چه بود؟

رکنا: سارقان حرفه‌ای خانه‌های پایتخت تصور نمی‌کردند دعوایشان بر سر بذل و بخشش اموال سرقتی به گوش دختر رهگذر برسد و راز سرقت‌هایشان برملا شود.

به گزارش رکنا»، چند روز قبل یک دختر جوان با پلیس تماس گرفت و گفت: از دانشگاه به خانه می‌‌آمدم و در حال عبور از پیاده‌رو بودم که متوجه خودروی پژویی در کنار خیابان شدم. صدای داد و فریاد مردان جوانی که سرنشینان خودرو بودند، توجهم را به خود جلب کرد. وقتی دقت کردم متوجه شدم دعوا بر سر تقسیم اموال سرقتی بود. یکی از آنها فریاد می‌‌زد «من دلم نمی‌خواهد از سهم من بذل و بخشش کنید. اگر می‌‌خواهید حاتم طایی شوید، از سهم دزدی‌های خودتان ببخشید.» موضوع به نظرم عجیب آمد و فوراً شماره پلاک خودرو را یادداشت کردم و با پلیس تماس گرفتم.

به دنبال این تماس، تحقیقات از سوی مأموران پلیس آغاز و راننده خودروی پژو بازداشت شد. در بررسی‌ها مشخص شد حامد، صاحب خودرو از متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی است و در بازرسی از مخفیگاهش نیز مقداری طلا و دلار کشف شد. این در حالی بود که کارآگاهان در بررسی تصاویر به دست آمده از سرقت‌های خانه و تطبیق این تصاویر با تصویر حامد، دریافتند که او یکی از سارقان چند سرقت اخیر منازل پایتخت است.

با دستگیری مرد جوان، او به سرقت سریالی از منازل با همدستی 5 مرد دیگر اعتراف کرد و گفت: در زندان با همدستانم آشنا شدم و بعد از آزادی قرار شد که دوباره سرقت‌ها را شروع کنیم. معمولاً سه یا چهار نفری سوار پژوی من که پلاکش مخدوش بود برای سرقت می‌‌رفتیم و فقط دلار، سکه و پول سرقت می‌‌کردیم. هر چه از سرقت به دست می‌‌آوردیم تقسیم بر تعداد می‌‌کردیم، گاهی برخی از سکه‌ها یا طلا‌ها را به افراد نیازمند یا دوستان‌مان هدیه می‌‌دادیم. اما این اواخر یکی از همدستانم مخالف این کار شد و دعوا با او باعث لو رفتن‌مان شد.

با اعتراف مرد جوان، 5 همدست دیگر او نیز شناسایی و دستگیر شدند. متهمان به دستور بازپرس مصطفی تقی‌زاده از شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور