اعطای تسهیلات 1000 میلیارد ریالی به زوج‌های دانشجوی دارای فرزند


اعطای تسهیلات 1000 میلیارد ریالی به زوج‌های دانشجوی دارای فرزند

توافق‌نامه جوانی جمعیت ویژه زوج‌های دانشگاهی، بین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به امضا رسید. شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بنیاد ۱۵ خرداد، حمیدرضا علیان‌زادگان با بیان اینکه در فاز اول این طرح ملی، پنج هزار زوج دانشگاهی مشمول حمایت هستند اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که با همکاری شرکای اجتماعی و خیرین عزیز، این آمار در آینده تا ۴۰ هزار زوج افزایش یابد.


مدیر عامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی این مرحله از طرح، به بیان جزئیات حمایت از زوج‌های دانشجو پرداخت و گفت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به زوج‌های دانشگاهی با اولویت دارای فرزند سوم به بعد، اهدای کارت هدیه به مادر، افتتاح دفترچه حساب پس‌انداز بلندمدت به نام فرزند به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و اهدای بسته «لبخند مادری» به زوج‌های دانشجو با شرایط مندرج در توافق‌نامه برای متولدین ۱۴۰۱ به بعد، از جمله مفاد طرح ملی «ایرانِ جوان» است.


مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با بیان تهدیدهای پیری جمعیت اظهار داشت: همه مردم ایران به ایرانِ جوان و جوانیِ ایران می‌اندیشند و ما برای داشتن کشوری آباد و سرآمد در دنیا، به یک نسل مسئولیت‌پذیر و با استعداد و مجهز به علم روز نیازمندیم و در این زمینه، زوج‌های جوان دانشگاهی برای تربیت چنین نسلی به یقین شایستگی دارند.


علیان‌زادگان در ادامه به کارویژه‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه جمعیت اشاره کرد و گفت: طرح ملی ایرانِ جوان، طرح ملی لبخند مادری، طرح ملی حمایت از چند قلوها (سه قلو و بیشتر)، رویداد ملی طراحی برای کودک، راه‌اندازی باشگاه‌های مثبت پنج، طراحی پلتفرم مادر و کودک، برگزاری رویدادهای روایت محور جمعیت (تد) و رویدادهای حل مساله جمعیت، جشنواره سینماجمعیت، مشارکت در تولید یک سریال پرمخاطب برای پخش از تلویزیون و نمایشگاه ملی جمعیت از جمله این اقدامات است.


مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: راه‌اندازی مجمع خیرین جمعیت، راه‌اندازی شبکه ملی تسهیلگران جمعیت، حمایت از تولید پوشک پارچه‌ای، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و با تخفیف مادر و کودک، راه‌اندازی مرکز نوآوری جمعیت و خانواده، پروژه‌های مطالعاتی جمعیت و تدوین اطلس ملی جمعیت از دیگر کارویژه‌های بیست‌گانه بنیاد در حوزه جمعیت به‌شمار می‌رود.


معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز با بیان اینکه همه ما در حوزه مسایل مهم جامعه که با آینده و سرنوشت کشور گره خورده، تکالیف جدی داریم گفت: یکی از وظایف مهم ما برنامه‌ریزی برای حفظ جوانی جمعیت است. چرا که اگر مثل بعضی از کشورهای اروپایی در چاله جمعیتی بیفتیم و تعداد سالمندان بالا برود و نسل جدید نتواند جایگزین نسل تلاشگر امروز شود، کشور با چالش‌های بزرگی روبرو خواهد شد.


حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور با تمجید از فعالیت‌های گسترده بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه جمعیت اظهار داشت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز به سهم خود در این زمینه قدم‌هایی برداشته و در ۱۰ سال اخیر بیش از ۴۰۰ هزار زوج دانشجو از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی ما که اکثرا در قالب سفرهای زیارتی و تفریحی انجام شده استفاده کرده‌اند.


وی افزود: برای استفاده از طرح ملی ایران جوان، سامانه‌ای راه‌اندازی شده که زوج‌های دانشجو می‌توانند با ثبت نام در این سامانه از خدمات و حمایت‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استفاده کنند.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی