چرا آمریکا می‌خواست به تجارت سری با روسیه رو آورد؟


چرا آمریکا می‌خواست به تجارت سری با روسیه رو آورد؟

از جمله کالاهای اصلی که شرکت‌های آمریکایی می‌خواهند از روسیه بخرند، می‌توان به مواد پتروشیمی، سوخت‌های معدنی، فلزات و سنگ‌های گرانبها، غلات، آهن و فولاد، کود، مواد شیمیایی و مشروبات الکلی اشاره کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " Yeni Safak"، شرکت های آمریکایی که روسیه را به دلیل درگیری در اوکراین ترک کردند، به دنبال راهی برای تجارت پنهان با روسیه از طریق ترکیه هستند. این نشریه به نقل از منابعی در محافل تجاری ترکیه در این باره می نویسد.
به گفته این منابع، بسیاری از شرکت های آمریکایی که خواهان دور زدن تحریم های ضدروسی غرب هستند، به شرکت های ترکیه ای پیشنهاد می کنند در ازای دریافت کمیسیون مشخص، تجارت مشترک انجام دهند. منابع این نشریه گفتند که در ماه های اخیر تعداد این گونه پیشنهادات از سوی شرکت های آمریکایی افزایش یافته است.
این نشریه خاطرنشان می کند که اکنون شرکت های آمریکایی تجارت خود را در مسیر روسیه-ترکیه-دبی-ایالات متحده آمریکا و خرید کالا از روسیه انجام می دهند. برای این کار، آنها شرکت های تابعه خود را که در مناطق آزاد دبی تاسیس شده بودند جذب کردند تا زیان های خود را در بازار روسیه پوشش دهند.
از جمله کالاهای اصلی که شرکت‌های آمریکایی می‌خواهند از روسیه بخرند، می‌توان به مواد پتروشیمی، سوخت‌های معدنی، فلزات و سنگ‌های گرانبها، غلات، آهن و فولاد، کود، مواد شیمیایی، محصولات آبی و مشروبات الکلی اشاره کرد. خاطرنشان می شود که پس از اعمال تحریم ها علیه روسیه، هزاران شرکت غربی در شرایط سختی قرار گرفتند.
این روزنامه یادآور شد که جف فلیک سفیر ایالات متحده در آنکارا در مورد پنج هزار شرکت آمریکایی که قصد خروج از روسیه را دارند صحبت کرد و گفت این شرکت ها "ترکیه" را در آدرس خود قید می کنند. آنها "از تماس های گرم ترکیه با روسیه استفاده می کنند و همچنین می خواهند از قابلیت های لجستیکی کارآمد شرکت های ترک در منطقه بهره مند شوند."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس