تجهیز راه‌های مواصلاتی اردبیل به سیستم روشنایی


تجهیز راه‌های مواصلاتی اردبیل به سیستم روشنایی

اردبیل-معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: راه‌های مواصلاتی استان اردبیل با تجهیز به روشنایی رتبه نهم را در بین استان‌های کشور به دست آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل پیش از ظهر سه شنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت در محور اردبیل-سرچم اظهار کرد: ۱۸۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل مجهز به سیستم روشنایی است.

آیدین هاشمی با بیان اینکه اردبیل رتبه ۹ کشور را در تجهیز روشنایی راه‌های مواصلاتی به دست آورده است، گفت: این آمار طول راه‌های دارای سیستم روشنایی نسبت به طول راه‌های تحت نظارت بدون محاسبه راه‌های روستایی است.

وی به افتتاح ۸/۵ کیلومتر سیستم روشنایی در مقاطع مه گیر استان همزمان با هفته دولت در اردبیل اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان با تلاش راهداران در تقاطع فرودگاه اردبیل و محور اردبیل-سرچم محدوده گردنه کجل ایجاد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به نصب بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ عدد چراغ روشنایی در جاده‌ها و ۱۴ دستگاه تونل استان بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰۰ عدد چراغ چشمک زن خورشیدی، برقی و پلیسی در تقاطع‌ها و نقاط پرحادثه استان تعویض یا نصب شده است.

هاشمی ادامه داد: ۳ هزار و ۷۵۰ مورد خاموشی هوایی با تلاش شبانه‌روزی اکیپ نگهداری سیستم روشنایی رفع، هزار و۲۰۰ متر کابل‌کشی بین پایه‌های روشنایی انجام و ۸۰۰ عدد فیوز، ترانس، استاتر و لامپ سدیمی تعمیر و تعویض شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...