پیش‌بینی درآمد مالیاتی 9 هزار و 500 میلیاردی در البرز


پیش‌بینی درآمد مالیاتی 9 هزار و 500 میلیاردی در البرز

کرج- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز با اشاره به پیش‌بینی درآمد مالیاتی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در این استان از تحقق ۹۹.۵۴ درصدی رقم فوق طی پنج ماه اول سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با تأخیر روز خبرنگار را گرامی داشته و تبریک و تهنیت به مناسبت هفته دولت بیان کرد: از اینکه خبرنگاران برای اعتلای البرز و آگاهی‌بخشی به مردم این استان طی مسیر دارند، تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ قطعاً برای تحقق اهداف به کمک اصحاب رسانه نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ذیحسابی البرز در بین ۳۱ استان کشور مقام اول را دارد، ادامه داد: از استاندار مطالبه کردیم که چون سرمایه‌گذاران در این استان هیچ مرجع چاپی و یا کتابی را در قالب فرصت‌های سرمایه‌گذاری ندارند که از این بخش مطلع باشند؛ استاندار نیز جمع‌آوری این فرصت‌های شغلی را در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد، صنعت و معدن و گردشگری خواستار شد که در نهایت برای مرحله اول ۱۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری احصا شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز با اشاره به اینکه طرف چند روز آینده کتاب اطلس فرصت‌های سرمایه‌گذاری البرز رونمایی می‌شود، تصریح کرد: سایت الکترونیکی را نیز در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی فعال کردیم؛ این اطلس سرمایه‌گذاری علاوه بر قابل رؤیت بودن در سایت، بخش‌های دیگر از جمله موقعیت جغرافیایی، فاصله تا زیرساخت‌ها، راه‌آهن و فرودگاه را هم نمایش می‌دهد.

جعفری با انتقاد از اینکه نرخ ۹.۵ درصدی بیکاری البرز در شأن مردم این استان نیست، یادآور شد: وقتی سه هزار و ۵۰۰ کارگاه و کارخانه و ۱۲ شهرک صنعتی در این استان فعال است، نباید این نرخ بیکاری را داشته باشیم؛ امیدواریم که با توسعه سرمایه‌گذاری تعداد بیشتری از جوانان بیکار را جذب کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه سایت مرکز ملی صدور مجوزهای کسب و کار در وزارت امور اقتصادی و دارایی فعال شده بیان کرد: باید سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این جذب و در عین حال سرمایه‌گذاران فعلی را هم تقویت کنیم که برای این کار اعتبار هم موجود است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز با اشاره به سهم یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی استان البرز از تبصره ۱۸ در سال گذشته گفت: اعلام شده بود که این اعتبار برای حوزه اشتغالزایی صرف کنیم و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا برای فعال کردن کسب و کارهای راکد نیز از این اعتبار بهره‌مند شویم.

جعفری با اشاره به جذب ۴۶ درصد از منابع اعتباری تبصره ۱۸ در این استان و اینکه در این زمینه البرز جزو ۱۰ استان اول کشور است، ابلاغ دستورالعمل در بهمن ماه سال گذشته، عدم فعال شدن برخی سامانه‌های مربوطه و مشکلاتی در ارائه مدارک و مستندات دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مشاغل به بانک را از جمله دلایل این میزان جذب اعلام کرد.

وی خبر داد: طی یک ماه اخیر از محل تسهیلات سفر ریاست جمهوری به البرز تاکنون به یک هزار و ۷۴۳ نفر تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی از طریق بانک‌های ملی، ملت، تجارت، رفاه و صادرات پرداخت شد؛ در استان البرز تا چهار هزار و ۵۰۰ امکان دریافت تسهیلات از این محل را دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز با تأکید بر لزوم رعایت مُر قانون ادامه داد: ولی تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران متوقف نمی‌شود و البرز در جدول فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری جایگاه خوبی دارد.

جعفری خبر داد: در سال جاری حدود ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی به البرز اختصاص دادند که نسبت به نیاز استان مطلوب نیست؛ البته با بضاعت اندک موجود با برنامه‌ریزی درست این اعتبار را هزینه می‌کنیم.

وی ادامه داد: اداره‌کل امور مالیاتی البرز سال گذشته بیش از ۵ هزار میلیارد تومان دریافت مالیات را پیش‌بینی کرد ولی وصولی آن بیش از رقم اعلامی بود؛ همچنین امسال عدد ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده که فقط در پنج ماهه نخست ۹۹.۵۴ درصد آن وصول شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...