همه گروه‌های عراقی مسیر دوری از خشونت را در پیش گیرند


همه گروه‌های عراقی مسیر دوری از خشونت را در پیش گیرند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت در عراق به توسعه صلح و ثبات در منطقه ما کمک می کند، گفت: همه گروه های عراقی با تمسک بر روال قانونی مسیر دوری از خشونت و گفت و گو را در پیش گیرند که این به نفع مردم عراق و خواسته مردم ایران است.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی در جمع خبرنگاران درخصوص تحولات اخیر کشور عراق گفت: برای ما تحولات اخیر در عراق از دو جهت مهم و حساس است، اول اینکه عراق کشور مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است و ما این کشور را به عنوان همسایه و هم کیش خود می دانیم لذا امنیت عراق بر امنیت کل منطقه تاثیر دارد، از این جهت صلح و ثبات در عراق یکی از خواسته های ایران است.

وی افزود: موضوع دوم ایام خاص اربعین است، بسیاری از زائران ایرانی و شیفتگان اهل بیت (ع) از کشورهای شرقی عراق از مسیر ایران به عتبات سفر می کنند که در این بازه ناامن شدن این کشور و بسته شدن مرزها نگرانی ویژه ای ایجاد کرده است. انتظار داریم هر چه سریعتر و با شکل گیری یک روند قانونی در عراق، صلح و ثبات به این کشور برگردد. امنیت در عراق به توسعه صلح و ثبات در منطقه ما کمک می کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه طرف های عراقی ارتباط دارد اما دخالتی در تحولات این کشور ندارد. ما تاکید داریم همه گروه های عراقی با تمسک بر روال قانونی مسیر دوری از خشونت و گفتگو را در پیش گیرند که این به نفع مردم عراق و خواسته مردم ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی