خرید تضمینی گندم در 12 استان بیش از 100 درصد افزایش یافت


خرید تضمینی گندم در 12 استان بیش از 100 درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در ۱۲ استان کشور خبر داد و گفت: در این میان، خرید گندم در برخی از استان‌ها ۳ تا ۵ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ سیّد سعید راد با اعلام اینکه میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته تا این تاریخ ۵۷ درصد رشد داشته است، افزود: البته روند خرید گندم در استان‌های مختلف از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کرمانشاه همچنان ادامه دارد.

وی ارزش گندم‌‌های خریداری شده از کشاورزان را ۸۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶۷ هزار میلیارد تومان از این مبلغ که معادل بیش از ۸۲ درصد مطالبات گندمکاران است به حساب این عزیزان واریز شده و مابقی پول آن‌ها نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی، افزایش خرید تضمینی گندم به میزان ۲ و نیم میلیون تن در سال جاری نسبت به سال گذشته با وجود تغییرات اقلیمی، تحولات بین‌المللی و نوسانات اقتصادی را دستاوردی ارزشمند برای کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: خودکفایی در تولید گندم، متضمن تأمین امنیت پایدار غذایی کشور است.
گفتنی است، بالاترین رشد تولید گندم کشور، به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و زنجان است که تولید آن‌ها در مقایسه با سال گذشته ۳ تا ۵ برابر شده است و بعد از این ۴ استان، به ترتیب استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان و گیلان قرار دارند که از بیشترین رشد تولید نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بوده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!