تجلیل از شهیدی که علمدار جبهه‌های دفاع مقدس بود


تجلیل از شهیدی که علمدار جبهه‌های دفاع مقدس بود

نشست خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با یک تجلیل ویژه همراه بود؛ تجلیل از مقام شهید سعید قهاری سعید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، بی تردید رسم تجلیل از شهدا را می‌بایست یکی از رسومات بی بدیل رویدادهای فرهنگی و هنری دانست کم نبود و کم نداشتیم که رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشورمان با تجلیل و تقدیم از شهدا آغاز شدند، هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در اولین نشست خود تجلیل ویژه و متفاوتی از یک شهید مدافع امنیت داشت شهیدی که ۱۶ سال از شهادت او می گذرد و یاد نیک او بی شک برای همه فعالان عرصه هنر مقاومت انگیزه بخش است.

شهید سعید قهاری سعید در کنار شهیدان والامقام چمران و بروجردی، احمد کاظمی، احمد متوسلیان و در کنار همه شهیدان با نام و بویژه شهدای گمنام به مبارزه با دشمنان مردم انقلابی ایران اسلامی پرداخت و به مصاف دشمن رفت و نقش آفرینی کرد و جان خود را در کف دستان خود گرفت و آخر نیز به آرزوی خود، یعنی شهادت رسید. همان طور که در وصیت نامه خود نیز نوشته است: «خواسته بزرگ این حقیر مرگ در راه حق است که انتظار آن را می‌کشم. ناامید نمی‌شوم زیرا باخدایم پیمان بسته‌ام تا به‌وقت خودش به یاران شهیدم بپیوندم. از خداوند مهربانم می‌خواهم جزو کاروان شهدا باشم. گرچه دیر شده و اواخر خدمتم را می‌گذرانم ولی به عنایت الهی دل‌بسته‌ام. می‌دانم یاران شهیدم منتظرم هستند.»

تجلیل از این شهید والامقام در آغاز هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت برای هنرمندان یادآور این است که پرداخت نمایشی به شهدای شاخصی چون قهاری سعید امری مهم و اساسی است که باید بنیاد فرهنگی روایت فتح در این امر پیشگام باشد تا شاهد آثاری از علمداران دفاع مقدس و مقاومت اسلامی باشیم، چراکه یادآوری سرداران بزرگ این مرز بوم بیش از بیش برای نسل دهه هشتادی و نودی بسیار مهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)