سرکشی از حوزه‌های انتخابیه به معنای تعطیلی مجلس نیست


سرکشی از حوزه‌های انتخابیه به معنای تعطیلی مجلس نیست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تعطیلی ندارد و این اصطلاح غلطی است که به کار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه، ۸ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: مجلس در چند روز گذشته در دو نوبت برای بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی جلسه تشکیل داده است که تعدادی از مواد آن به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شده است. اگر امروز بررسی مواد به اتمام برسد، مجلس دو هفته تعطیل است و سپس ۲ جلسه صحن برگزار می‌شود و مجدداً مجلس یک هفته تعطیل می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار است این طرح نهایی شده و به شورای نگهبان ارسال شود، باید موادی که به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است در صحن نیز مطرح شود. در غیر این صورت زحماتی که نمایندگان در این چند روز و طی جلسات دو شیفته مجلس کشیده اند، هدر می‌رود.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: مجلس تعطیلی ندارد و این اصطلاح غلطی است که به کار می‌رود.

وی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان را هم دیدم که هنگامی که به حوزه انتخابیه می‌روند، می‌گویند در مجلس بودن استراحت است چرا که زمانی که در حوزه انتخابیه حضور دارم، از نماز صبح تا ۱۲ شب به روستاهای حوزه انتخابیه سرکشی کرده و به مسائل مردم رسیدگی می‌کنم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افکار عمومی باید مستحضر باشند که نمایندگان به حوزه انتخابیه خود سرکشی می‌کنند. در قانون گفته شده پس از ۳ هفته جلسه مداوم در صحن، یک هفته نمایندگان به حوزه انتخابیه خود بروند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق