سرنوشت لپتاپ های خورشیدی سامسونگ چه شد؟


سرنوشت لپتاپ های خورشیدی سامسونگ چه شد؟

اگر می توانستید از باتری لپ‌تاپ خود بدون نیاز به اتصال به برق استفاده کنید، و به جای استفاده از سیم برق بزرگ و درهم، کاملاً به اشعه‌های خورشید تکیه کنید، چه حسی پیدا می کردید؟  نکته جالب اینکه لپ‌تاپ‌های خورشیدی در گذشته وجود داشته‌اند، اما نتوانسته‌اند ادامه مسیر بدهند و ساختشان متوقف شد.

لپ تاپ های جدید نسبت به لپتاپ های قدیمی تر انرژی کمتری مصرف می کنند. در عین حال، پنل های خورشیدی نیزکارآمدتر می شوند. در برخی موارد، این دو روند ناگزیر از رهگیری هم بودند. برای سامسونگ، این اتفاق در سال 2011 رخ داد، زمانی که آنها نت بوک خورشیدی NC215S را رونمایی کردند.
نت بوک ها در حال حاضر کمتر مورد توجه کاربران هستند. با این حال، در آن زمان، این رایانه‌های کوچک عملکرد محاسباتی اولیه را با قیمتی ناچیز ارائه می‌کردند، که خرید آنها را برای دانش‌آموزان و سایر کاربران با بودجه محدود، عالی می‌کرد. نت بوک سامسونگ پنل های خورشیدی را مستقیماً در درب لپتاپ ادغام کرده بود. طبق گفته‌های سامسونگ، این نوت بوک می‌تواند پس از دو ساعت زیر نور خورشید بودن، یک ساعت شارژ کامل داشته باشد.

سرنوشت لپتاپ های خورشیدی سامسونگ چه شد؟

مشکل لپ تاپ های خورشیدی
نت‌بوک خورشیدی سامسونگ برای دانش‌آموزانی که در کشوری با نور خورشید زیاد اما بدون برق زندگی می‌کردند، وسیله‌ای عالی بود.
با این حال، استفاده از انرژی خورشیدی که در لپ تاپ شما تعبیه شده است، چند اشکال دارد. مهمترین آن، استفاده از لپ تاپ در زیر نور مستقیم خورشید یک چالش است. حتی آخرین مدلهای صفحه‌نمایش‌ لپتاپ ها با نور مستقیم آفتاب به سختی قابل دیدن هستند.

حتی اگر در حین شارژ شدن از لپ‌تاپ استفاده نمی‌کنید، باقی گذاشتن رایانه در زیر نور خورشید نیز به سایر قسمت ها آسیب می رساند. به ویژه اینکه باتری های لیتیومی زیر نور خورشید خطر انفجار به دنبال دارند.
لپ‌تاپ‌های مدرنی که در کلاس اولترابوک قرار می‌گیرند (که اساساً لپ‌تاپ نت‌بوک را از بین می‌برند) نازک، سبک، قدرتمند شده‌اند و عمر باتری بالایی دارند. نمونه محبوب M1 MacBook Air را در نظر بگیرید: عملکرد CPU بالا، طراحی بدون فن و عمر باتری 17 ساعته.
اکثر کاربران هرگز به اندازه کافی از برق شبکه دور نمی‌شوند تا باتری این لپ‌تاپ‌های مدرن تمام شود، و حتی اگر هم باشند، پاوربانک‌های لیتیومی ارزان و فراوان هستند. چند عدد را در کوله پشتی خود بیندازید و برای نگه داشتن لپ تاپ شما برای روزها یا هفته ها کافی است.

از آنجایی که پنل های خورشیدی یکپارچه دارای وزن، اندازه، ضخامت و سایر معایب ذکر شده هستند، سخت نیست که بفهمیم چرا لپ تاپ های خورشیدی در همه جا وجود ندارند و تقریباً منقرض شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان