قیمت گرافیک‌های انویدیا و AMD احتمالاً دوباره کاهش خواهد یافت


قیمت گرافیک‌های انویدیا و AMD احتمالاً دوباره کاهش خواهد یافت

ظاهراً کاهش قیمت اخیر گرافیک‌ها، تأثیر زیادی در افزایش فروش آن‌ها نگذاشته است؛ به‌همین‌دلیل، انتظار می‌رود انویدیا و AMD دوباره قیمت این محصولات را کاهش دهند.

انویدیا و AMD و شرکای تجاری این دو برند اخیراً قیمت گرافیک‌هایشان را کاهش داده‌اند تا موجودی اضافه‌ی انبارهای خود را قبل از معرفی نسل بعدی این محصولات کاملاً بفروشند. اکنون گزارشی جدید نشان می‌دهد با وجود کاهش قیمت، خریداران عجله‌ی زیادی برای خرید این گرافیک‌ها ندارند؛ اما در چنین شرایطی، احتمالاً کاهش مجدد قیمت‌ها بهترین راهکار است.

به‌گزارش TechSpot، تلاش‌های انویدیا و AMD برای فروش گرافیک‌های مازاد در انبارهای این دو شرکت ازطریق کاهش قیمت آن‌ها، آن‌طور‌که انتظار می‌رفت، نتیجه‌بخش نبوده است؛ ازاین‌رو، گفته می‌شود این دو شرکت قصد دارند قیمت گرافیک‌های خود را از ماه سپتامبر دوباره کاهش دهند.

این در حالی است که کاربران برای مدتی طولانی امکان دسترسی به گرافیک‌های مدنظرشان را نداشتند و قیمت این محصولات در خُرده‌فروشی‌ها سر به‌فلک می‌کشید. اکنون ظاهراً ورق برگشته است و شرکت‌های سازنده‌ی گرافیک مجبور شده‌اند به‌دلیل موجودی اضافه، قیمت‌هایشان را کاهش دهند.

دلایل مختلفی برای رسیدن به این شرایط وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سقوط بازار رمزارها و تورم در اقتصاد جهانی اشاره کرد. همچنین، با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه گفته می‌شود گرافیک‌های میان‌رده‌ای مثل RTX 4000 عملکردی بهتر از پرچم‌داران فعلی ارائه می‌دهند، کاربران دلیلی برای خرید مدل‌های پرچم‌دار ندارند.

حدود دو هفته قبل، برخی منابع خبری چینی اعلام کردند که انویدیا قصد دارد به روند کاهشی قیمت گرافیک‌های خود ادامه دهد و باردیگر RTX 3090 و RTX 3090 Ti ازجمله مدل‌هایی خواهند بود که بیشترین کاهش قیمت را تجربه خواهند کرد. این‌ در حالی است که این شرکت قبلاً قیمت ۱,۹۹۹ دلاری گرافیک‌های یادشده را ۴۰۰ دلار کاهش داده بود.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، هفته‌ی گذشته تأیید کرد که این شرکت اکنون با مازاد موجودی در انبارهای خود مواجه شده و کاهش قیمت‌، تنها راهکار پیش رو است. مطمئناً کاهش قیمت گرافیک‌ برای خریداران این محصولات خبری بسیار خوشحال‌کننده است؛ اما سؤال مهم این است که آیا گیمرها باید از کاهش قیمت فعلی استفاده کنند یا منتظر بمانند تا گرافیک مدنظرشان را حتی با قیمت‌های ارزان‌تر بخرند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است