پرداخت 12 هزار میلیارد تومان معوقات گندمکاران ظرف روزهای آینده


پرداخت 12 هزار میلیارد تومان معوقات گندمکاران ظرف روزهای آینده

معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح ۲ هزار پروژه وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان معوقات گندمکاران ظرف روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر عصر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح و بهره برداری همزمان ۲ هزار پروژه وزارت جهاد کشاورزی که به مناسبت هفته دولت انجام شد، با اشاره به تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری در زمینه تأمین امنیت غذایی کشور، تصریح کرد: یکی از مولفه‌های اقتدار کشور وابسته به امنیت غذایی است که این موضوع ارتباط تنگاتنگی با تلاش‌های جهادگران وزارتخانه جهاد کشاورزی دارد.

مخبر در این مراسم از پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان معوقات گندم کاران کشور ظرف روزهای آینده خبر داد و از تلاش‌های گندم کاران در سراسر کشور در راستای تأمین گندم مورد نیاز در سال جاری قدردانی کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به دیدار امروز اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در زمینه اقتصاد و به ویژه امنیت غذایی و معیشت مردم افزود: تاریخ کشور و تجربه تقابل دشمنان با مردم ایران نشان داده که موضوع امنیت غذایی از مباحثی است که همواره به عنوان یک ابزار علیه مردم کشورمان مورد استفاده قرار گرفته به همین دلیل دولت به صورت جدی و با عزمی راسخ در راستای توجه به این موضوع و افزایش ذخایر کالاهای اساسی گام بر می‌دارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین اداره کشور بدون نگاه به بیرون و لزوم خنثی سازی تحریم‌ها را از دیگر موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: باید مسیر حرکت دولت طوری باشد که دشمنان ملت نتوانند با اقدامات بدخواهانه خود ملت ایران را با آسیب در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش غذایی روبرو کنند.

در اوایل کار دولت سیزدهم کاهش ذخایر کالاهای اساسی یکی از نگرانی‌های جدی دولت و رییس جمهور بود که توانستیم ظرف مدت کوتاهی این ذخایر را به نقطه اطمینان بخش و مطلوبی برسانیم که وزارت جهاد کشاورزی با اقدامات شبانه روزی خود نقش مهمی در این موضوع داشت.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی و تأمین ارز کالاهای اساسی در اوایل کار دولت سیزدهم با جدیت دنبال شد، خطاب به مدیران وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: باید برای کالاهای مهم و ضروری مورد نیاز مردم از طریق ابزارهایی همانند کشت قراردادی، خرید تضمینی و اختصاص یارانه اقدامات لازم را انجام داد.

دکتر مخبر همچنین در خصوص استفاده بهینه از آب و خاک گفت: احیای کشت دیم، آبخیزداری و آبخوان داری سه برنامه اساسی دولت برای توجه به بحث آب و خاک در کشور است.

تغییر الگوی کشت نیز در کشور اهمیت اساسی دارد چرا که می‌توان به عنوان نمونه از طریق روش‌های گلخانه‌ای نیازهای دامی قابل توجهی را تأمین کرد.

دکتر مخبر با تأکید بر اینکه اقتصادی کردن کشاورزی به حضور مردم و سرمایه گذاران به این حوزه منجر می‌شود، ادامه داد: باید از دامداران کشور که در موضوع حذف ارز ترجیحی با دولت همکاری کردند، قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس