ادعای سازمان ملل درباره تاثیر تحریم‌ها علیه طالبان


ادعای سازمان ملل درباره تاثیر تحریم‌ها علیه طالبان

اقتصادنیوز: مارکس پوتزل، سرپرست یوناما تصریح کرد که تحریم‌ها علیه طالبان بر اقتصاد افغانستان تأثیر منفی گذاشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مارکس پوتزل، سرپرست دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در جلسه شورای امنیت این سازمان خواستار تلاش برای تسهیل دسترسی به دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی افغانستان شد و گفت: تحریم‌ها علیه طالبان، بر اقتصاد افغانستان تأثیر منفی گذاشته است.

خبرگزاری صدای افغان گزارش داد، جلسه شب گذشته شورای امنیت درباره‌ افغانستان بر وضعیت انسانی و اقتصادی در این کشور متمرکز بود.

پوتزل در بیانیه‌ خود اعلام کرد که از زمان روی‌ کارآمدن طالبان، سازمان ملل به‌طور استثنایی بر رسیدگی به نیازهای بشردوستانه و انسانی در افغانستان متمرکز بوده و نیازها در افغانستان همچنان قابل توجه است.

سرپرست یوناما در نشست شورای امنیت ابراز کرد که حکومت طالبان توسط هیچ یک از اعضای جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.

به باور پوتزل، یکی از دلایل این امر، عدم رعایت هنجارهای جامعه بین‌المللی در مورد حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان و دختران است.

وی افزود: افغانستان بخشی از این نظام بین‌المللی است و طالبان باید به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد.

سرپرست یوناما، در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرد که تحریم‌ها علیه طالبان بر اقتصاد افغانستان تأثیر منفی گذاشته است.

این مقام سازمان ملل متحد خواستار تلاش برای تسهیل دسترسی به دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی افغانستان به نفع مردم کشور شد.

پوتزل با اشاره به اینکه کمک‌های بشردوستانه راه حلی بلندمدت نیست، افزوده است: کاهش فقر و همچنین ارائه کالاها و خدمات اساسی باید در نهایت به رشد اقتصادی پایدار متکی باشد. با این حال، تامین کنندگان بارها تاکید کرده‌اند که از سرگیری همکاری‌های اقتصادی به لغو بعضی از سیاست‌های طالبان در افغانستان بستگی دارد.

سرپرست یوناما، در ادامه گفت: حاکمان فعلی افغانستان با تعداد فزاینده‌ای از چالش‌های حکومتداری مواجه هستند.

در این نشست شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای چین و روسیه خواستار حمایت اقتصادی و توسعه روابط جامعه جهانی با طالبان شدند. هند نیز با اشاره به برخی حملات انتحاری علیه اقلیت‌های مذهبی در افغانستان، تضمین در زمینه عدم فعالیت گروه‌های تروریستی و نهادهای تحت نام آنها را از سوی طالبان خواستار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا