نخستین موزه بین‌المللی تشریفات کشور در یزد افتتاح شد


نخستین موزه بین‌المللی تشریفات کشور در یزد افتتاح شد

رکنا: نخستین موزه بین‌المللی تشریفات کشور برای نگهداری و نمایش هدایای شهرهای بین المللی خواهرخوانده در یزد راه اندازی شد.

به گزارش رکنا از یزد؛ مهدی نعمت‌اللهی مسئول فرهنگی موزه و اموال منقول تاریخی و فرهنگی شهرداری یزد در این مراسم‌ گفت: موزه بین‌المللی تشریفات یزد در راستای بهبود شرایط نگهداری و نمایش اشیاء و لوازم اهدایی از سوی شهرهای خواهرخوانده یزد در سطح بین‌المللی راه اندازی شده است.

وی تلاش برای شاخص شدن روابط دیپلماتیک و مباحث سیاسی، فرهنگی و تاریخی بین خواهرخوانده‌های یزد را از دیگر اهداف راه اندازی این موزه ذکر کرد.

به گفته نعمت اللهی، یزد هم‌اکنون با هفت شهر از کشورهای مختلف خواهرخوانده است که شامل شهرهای لینز در کشور استرالیا، پوتی در گرجستان، خیوه در ازبکستان، یاسبرین در مجارستان، پینگ یائو در چین، براگا در پرتغال و گیومری در ارمنستان هستند.

وی با بیان این که در موزه کنونی قریب به ۴۰ قطعه المانهای اهدایی شهرهای خواهرخوانده به نمایش درآمده است، از پیش‌بینی‌ برای اضافه شدن المان‌های دیگر با توجه به رایزنی‌هایی که هم اکنون برای انعقاد خواهر خواندگی یزد با شهرهای دیگر مانند کربلا در کشور عراق و ترکمن آباد در ترکمنستان خبر داد.

گفتنی است؛ مراسم بهره برداری ازموزه بین‌المللی تشریفات یزد با حضور «محمدجواد ابوالحسینی» معاون عمرانی استاندار، شهردار و معاونان، رییس و اعضای شورای شهر یزد برگزار شد.

منبع:ایسنا

سمیه گلابگیریان/ یزد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا