مرز تمرچین برای فعالیت‌های تجاری با اقلیم کردستان باز است


مرز تمرچین برای فعالیت‌های تجاری با اقلیم کردستان باز است

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به انجام مبادلات تجاری مرزی با اقلیم کردستان عراق گقت: مرز تمرچین با هدف انجام فعالیت‌های تجاری با شمال عراق باز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان در این زمینه اظهار کرد: در این مرز تنها مبادلات تجاری با منطقه اقلیم کردستان عراق بدون وقفه در حال انجام است و تردد مسافر نیز به صورت محدود به همین حوزه انجام می‌شود.

وی افزود: مرز تمرچین به عنوان یکی از مرزهای تردد زائران اربعین حسینی پیش بینی شده ولی اکنون هیچ ترددی در این راستا انجام نمی‌شود و فقط مبادلات تجاری و سفرهای محدود به منطقه اقلیم در جریان است.

سخنگوی گمرک کشور ساعتی قبل اعلام کرد: خروج اتباع ایرانی از مرزها به سمت کشور عراق تا اطلاع ثانوی متوقف شده اما مرزهای تجاری برای تبادل کالا مانند سابق فعال هستند.

«سید روح اله لطیفی» در خصوص آخرین وضعیت تردد زوار و تبادل کالا در مرزهای ایران با عراق اظهار کرد: عبور زوار و مسافران به سمت عراق برای اتباع ایرانی به دلیل شرایط پیش آمده در عراق، تا عادی‌تر شدن شرایط، فعلاً متوقف شده است.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: اتباع عراقی که در ایران حاضر هستند هم برای بازگشت هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند از مرزها به عراق بازگردند.

وی در مورد مرزهای تجاری نیز گفت: فعالیت‌های تجاری و انتقال کالا در مرزها بدون وقفه در حال انجام است و تمام مرزهای تجاری ما با عراق و اقلیم کردستان فعال هستند.

از روز گذشته برخی جریانات در عراق موجب اغتشاش در این کشور شده‌اند که در پی آن، انجام فعالیت‌های روزمره از جمله زیارت از اماکن متبرکه با مشکل مواجه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...