کتاب «رفیق» منتشر شد


کتاب «رفیق» منتشر شد

یزد- کتاب «رفیق» روایت زندگی فرمانده شهید خلیل حسن‌بیگی، به قلم نویسنده یزدی توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب رفیق در ۱۶۲ صفحه، روایتی از زندگی و رزمندگی شهید «خلیل حسن‌بیگی» از فرماندهان یزدی دفاع مقدس است.

این اثر به قلم الهام باقری، یکی از رویش‌های کارگاه‌های داستان‌نویسی حوزه هنری یزد به رشته تحریر درآمده که توسط انتشارات سوره مهر با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه روانه بازار کتاب شد.

در این زندگی‌نامه داستانی، بخشی از سبک زندگی، شخصیت، منش و مجاهدت‌های شهید در دوران دفاع مقدس به روایتگری همسر، خانواده و هم‌رزمانش آورده شده و در انتهای کتاب نیز تصاویری از شهید منتشر شده است.

سردار شهید خلیل حسن‌بیگی در سال ۱۳۳۳ در یزد به دنیا آمد. وی پیش از انقلاب به صف مبارزین با طاغوت پیوست و تا آخرین لحظه در خط مقدم دفاع از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حضور داشت.

او سخنرانی توانا بود و اطلاعات وسیعی درباره جبهه و جنگ، به ویژه جبهه‌های جنوب و غرب داشت و به همین دلیل رزمنده‌ها و دوستانش به او لقب «کتاب کهنه جنگ» داده بودند.

خلیل، حضوری مداوم و شاید همیشگی در جبهه‌ها داشت و فقط چند روزی را در سال به یزد می‌آمد؛ حتی چند دفعه خانواده‌اش را برای بازدید به جبهه برده بود.

جانشین ستاد تیپ مستقل ۱۸ الغدیر، رئیس ستاد تیپ یکم لشکر نجف اشرف و فرمانده لجستیک تیپ الغدیر از جمله مسئولیت‌های او در دوران دفاع مقدس بود.

سرانجام این سردار فداکار به همراه جمعی از هم‌رزمانش در روز ۲۵ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه در ۳۲ سالگی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شد.

در بخشی از کتاب آمده است:

«رفیق کسی است که واژه‌های پشت چشمت را بخواند. بدون گفتن بداند چه می‌خواهی. رفیق یعنی آنکه از چشمانت بفهمد اوضاع دلت ابری است یا آفتابی یا حتی در حال ابری شدن. رفیق یعنی خلیل. هنوز جلو نرفته‌ای که جلو می‌آید و فکر می‌کنی سال‌هاست که گوشه دلت جا داشته است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری